AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.637

Bmw e36 328 -96 Går dåligt i bland! HJÄLP

Ba
4
Balkefors
328 Touring -96
hallå

Har nyss köpt en 328 och den har börjat gått konstigt ibland, den går ojämnt, lite mer svårstartad (men startar alltid), riktigt trött blir den med!
Det händer bara i bland att den blir så här, jag kan åka 2-5 mil utan att det händer nå sen kan det bli på engång jag startar den nästa gång!

Ge alla tips ni kan tänka er att det är!
Ba
4
Balkefors
328 Touring -96
Ingen som kan hjälpa mig ?
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
du borde läsa felkoder, har du möjlighet till det?

FAF
Ba
4
Balkefors
328 Touring -96
Jo har försökt hitta någon men nej! Så har tyvärr ingen möjlighet till det
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Håller självklart med om att en folkodsutläsning är första steget, kan spara dig många slantar.

Men av egen erfarenhet skulle jag sätta mina slantar på att du behöver byta kamaxelgivare, köp original!

///Stefan
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Fått ordning på bilen?
Ba
4
Balkefors
328 Touring -96
Nepp, men har felsökt bilen och det är vevaxel givare som är kass!
Nå tips hur man byter den lättast? :)
bm
60
bmwjohansson
BMW 330i Coupe -02
häll tvåtaksolja i bensinen i tanken !! när du har ganska lite soppa ...det kan vara bränslepumpen som kärvar , det hjälpte på min gamla e36

det skadar inte att prova ..
bm
60
bmwjohansson
BMW 330i Coupe -02
stå inne i ett garage så ska du tydligt höra om bränslepumpen går när du sätter på tändingen .vänta med att starta bilen ...pumpen ska gå i 2-3 sekunder innan den stannar igen ..det är i alla fall ett bra sätt och kolla om den får soppa innan start
bm
60
bmwjohansson
BMW 330i Coupe -02
har du gjort service på bilen nyss ?..tändstift ?

jag tror inte det är något allvarligt fel ..bara att han inte får soppa eller tändningen ....man kan inte göra så mycket med dagens bilar...men tändstiften och bränslepumpen borde du kunna kolla på ;)
innan du lämnar in den ...

jag hade en hackande 325i e36 och det hjälpte med att jag hällde tvåtaktsolja i bensinen ...för bränslepumpen kärvade ...speciellt när man skulle starta första gången ..och ibland startade den inte alls ..
bm
60
bmwjohansson
BMW 330i Coupe -02
äh ..ska nog sluta dricka öl nu ..missade att du hade fått felkod på vevaxelgivare ..gör som jag ...åk till BMW och köp en sådan och fråga om man kan byta den själv ..här där jag bor så är dom hjälpsamma och man kan fråga ..jag såg bilder på en sådan nu och det ser då inte så svårt ut ...kolla på youtube om någon har gjort sådant byte....eller här på detta forum ...finns faktiskt duktiga mekaniker i Usa som är kunniga..BMW är stort märke i USA och det vimlar av filmer på youtube ...men som alltid så är det ju så med youtube att det finns folk som inte kan meka så bra heller...

vettefan vad vevaxelgivare heter på engelska ;)
vilken 328 har du...det måste väl vara e36 eller e46 ?..det är väl samma motor ändå ....

det kan vara denna film men jag är inte säker...

Det verkar som det är mycket mera fel på en 328 motor är en 325 ..
min gamla 325 har gått 24000 mil och motorn går som en klocka...någon som vill köpa den ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.