AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.365

För-/nackdelar med Performance Power Kit till 2.0 dieseln i E90 320d - 2011?

Transocean
Hej, undrar om jag skulle uppgradera min 320dA-11 med PPK. Vad jag har förstått så ökar dom turbotrycket med 0.3 bar, intercoolern blir bytt mot en större och konvertern i automatlådan blir bytt. 200 hästar istället för de 163 som jag har nu. Jag har nybilsgaranti fram till 05-2016, ryker den om jag vill ha lite extra pulver direkt från BMW? Min bil har gått 2400 mil, tåler den en uppgradering eller kommer jag att få motor/vxl-låda problem så småningom?
An
42
Anfield
BMW X3 M40i
Alla garantier fortsätter att gälla. Är utvecklat så att det är inom säkerhetsmarginal och växellåda samt motor klarar av detta.

Skall montera på min bil i nästa vecka, återkommer med mina intryck då.

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Ehh vad har du för nybilsgaranti som är 5 år? 2år är det på BMW i Sverige.
An
42
Anfield
BMW X3 M40i
Nu har jag fått mitt monterat rekommenderas! Som en ny bil:)

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Performance-Power-kit påverkar vare sig nybilsgaranti eller maskinskademomentets omfattning eftersom det "monteras av av generalagenten utsett återförsäljare". Enklare ut-tryckt så är det ju BMW:s egna grejer som det själva utvecklat med "bibehållande av din BMWs utmärkta väg- och driftsegenskaper" eller vad det nu står i reklamen.

Om du kikar i villkoren på din bilförsäkring så kommer du se en formulering i stil med att "Maskinskademomentet bortfaller helt eller delvis om effekthöjande åtgärd vidtagits av annan än av generalagenten utsedd återförsäljare".

Jag är för övrigt rätt sugen på att montera det på min cab.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.