AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.211

Någon som lyckats eftermonterat Navi Pro i F25 X3 - 2013?

Fe
8
Femtisexan
X5 45e (G05) -20
Köpte min X3:a (F25) hösten 2013 men tyvärr så beställde jag ingen navigation. Har verkligen ångrat detta.
Har sett på en del forum att några har köpt begagnade delar på e-bay och bytt själva och att några firmor även säljer det som skulle kunna kallas färdiga paket (begagnade delar).
Har även varit i kontakt med BMW Sverige för att klara ut om det går att få en "officiell" eftermontering och blir då hänvisad till återförsäljarna som själva får hantera detta enligt BMW. Är det någon som lyckats få någon återförsäljare/verkstad att eftermontera? Kan tänka mig att detta i så fall inte är någon billig lösning, men vill gärna höra om någon fått detta gjort.

//Christer
ds
12
dstark
X3 2.0d -12
Har exakt samma önskan, har inte vågat montera in det själv så långe jag har nybilsgaranti kvar men vill gärna se om någon lyckats bra.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Dom som eftermonterat har väl bara "uppdaterat" till nya hårddisknavin
där var all kablage redan fördraget från fabrik

har ni inte fördragen kablage utan REN NYINSTALL så är det nog billigare att byta bil till en som redan har navi

Hoppas jag har fel,men de tror jag inte...

Lätt att va efterklok,men jag skulle personligen aldrig köpa en utan navi
det är ju inte bara navin utan alla extra funktioner som gör cockpiten till en trevligare miljö
sen finns de dom "SUGPROPPARE" som föredrar en s,k dildo i rutan el köra navin på mobilen......då hade jag fan hellre valt en hederlig gammal karta från nån JET station
ds
12
dstark
X3 2.0d -12
Bianca: hur vet man om man har fördraget kablage?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

vet ej,men har du inte navi så är det till 99% att du inte har skulle jag tippa på
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Går att eftermontera utan problem.

Kontakta en dansk ÅF, då de eftermonterar på alla Bmw bilar som säljs med navi pga vårt hopplösa skattesystem här i Danmark.
ne
20
nesa743
BMW F01 730d
Hej
Det går att eftermontera navi på F25 2013 då blir det en NBT navySytem som ska monteras i bilen och man kan ha det med touch I drive. Vi har gjort det på frugans bil och det funkar utan några problem
ds
12
dstark
X3 2.0d -12
Nesa, det lät riktigt intressant. Vem var det som monterade det och får man fråga hur mycket det kostade på ett ungefär?
ne
20
nesa743
BMW F01 730d
Tja
Det finns en kille i Gbg som gjorde min bil. Min gick det på 18000:- med
touch I drive.
Fe
8
Femtisexan
X5 45e (G05) -20
Var det nya delar som ni fick monterat av Gbg-killen eller är det en svensk motsvarighet till exempelvis Bimmertech och Bimmer Retrofit, dvs genomgångna begagnade delar?
ne
20
nesa743
BMW F01 730d
det var begagnade delar i ny skick. Om man ska ha nya delar då kostar det mycket mera
Fe
8
Femtisexan
X5 45e (G05) -20
Nesa,
Skulle gärna vilja ha kontaktuppgifter till killen i Gbg. Vet inte om du får skriva detta i forumet så jag försökte skicka epost inom forumet, men är osäker på om detta fungerar när man inte är poweruser.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.