|
|
|
|---|---|
|
Har en 325iAT 2005 där det är motorbuller i kupén så man blir tokig. Detta har alltså ej med däckljud att göra. Bilen är underbar att köra och komforten toppen ändå upp till 70 km/h sedan kommer det vibrationer och burkigt motorbuller. Vid 90 km vibrerar och bullrar det rejält. Passagerarna reagerar och undrar vad som står på! Detta är alltså vid normal landsvägskörning när man bara vill ha lugnt och tyst och ligger med konstant hastighet. mellan 90-100 km/h lite bättre sedan kommer det ytterligare vid ca 110 km/h. När man släpper på gasen kommer ett burkigt motorbuller. I övrigt känns komforten bra. Bilen stabil. Vid lägre hastighet som sagt mycket trevlig komfort. Är det någon som vet vad detta kan vara och hur jag blir av med eländet!? Blir tokig :P | |
|
Extremt märkligt. Motorn ska vara helt tyst i jämn fart. Har haft 2st 325or och ingen har låtit som du beskriver. Är avgassystemet bytt? Är insugsfiltret bytt? (Båda dessa kan leda till hög ljudnivå om man stoppar in fel grejer) ------- //Lövet |
|
|
Hej, Inget är bytt. Tror också det har med avgassystemet att göra. Ljudet är bara i kupen vad jag kan avgöra. Har bokat tid på BMW men det är ju semestertider så får leva med detta ett par veckor... |
|
| På min E90 hör man inte motorn alls i jämn fart på landsväg. Kolla om sagt avgassystem och även motorbussningar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.