|
|
|
|---|---|
|
Hej, Om man nu ska importera en MB c-klass kombi, vilken motor rekommenderar ni? Jag är ute efter en vardaglig arbetshäst, ingen racer. Kör dieslar idag, men LPG är kanske bra alternativ? Kan tillägga att jag drar trollingbåt (1000kg) lite då och då. Tackar på förhand! Mvh, Zoltan | |
|
Inga tips? 220 CDI med euro5 bör väl funka? Kan tillägga att jag har haft en sedan w204 som hyrbil i jobbet i Tyskland en gång och det var rätt go bil. Typisk pansarvagnskänsla som mercor ska vara. Nåt att se upp med? Typfel? Tacksam för tips! |
|
| Om det är den nyss utgångna modellen skulle jag rekommendera C220 CDI om du drar släp då och då. En utmärkt allroundbil som det finns stort utbud av. Bli inte avskräckt av att den bara har 5-stegs automat, lådan är skottsäker och passar bilen fint även om den inte växlar reptilsnabbt. | |
J.Lindström |
FD-ormen...det beror på. Vilken kaross hade du tänkt? Är W204 så har jag hört av Merca fantaster att C 250 CDI blueEFFICIENCY är det bästa vardagliga alternativet om man vill köra snålt men ändå kunna dra ekipage efter sig eller C 320 CDI av dom tidigare W204. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.