AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.566

Köpa 330xd E92 (coupé) ?

To
58
Tokigast
E34 525i -91
E39 540/6 touring -98
E39 525 TDSA -96
E92 330xd M-sport coupé -07
Tjenare!

Har blivit erbjuden att få köpa en väldigt fin 330XD coupe, 07a som har gått ganska prick 15,000 mil. Den har M-paket utvändigt och invändigt, navigation, PDC, utfällbara draget, Helläder (beige) med svart innertak, näst största ljudpaketet (tror jag) DVD-spelare, glastaklucka m.m, väldigt välutrustad. 19" sommarfälgar 18" vinter.

Nuvarande ägaren är en väldigt bra väns far, jag har sneglat på bilen länge och velat köpa den ett bra tag, den är servad efter konstens alla regler (och lite extra) nyss bytt bromsbelägg runt om, och skivorna fram (han hade mini-mini vibrationer i ratten vid inbromsning, något som inte accepteras då han är pedantisk.) Bilen är inte vinterkörd under hans ägo, utan har då stått i varmgarage. (senaste 4 åren) och har därför bara gått 5000 mil under den tiden. Allt är i väldigt bra originalskick.

Då till min fråga, vad är ett rimligt pris för denna underbara bil? Jag tycker att den är väldigt svår att värdera då det finns så få couper med XD m-paket OCH drag.

Kanske ni kan hjälpa mig? är 150k ett bra pris?

Zo
78
Zoro87
Bmw 520 e39-01
150.000 kr för en sådan bil med den utrustning är ett jävligt bra pris tycker jag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.