AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.407

320i touring e46 m-sport dämpare

Ralph1987
Hej jag är på jakt efter en 320i e46 touring -04 med m-sport paketet.

har en äldre 328ci e46 -99 utan m paket.

Har testat en 320 nu och kände att chassit var så himla hårt jämfört med min äldre fast jag precis bytt stötdämparna bak.

Blir M-sport stötdämparna mjuka med tiden eller är dem alltid hårda?

Har lite svårt att formulera mig men har läst någonstans att de är svårare att känna om M-dämpare är gamla och slitna jämfört med vanliga. Har ni några tips när man är ute och provkör hur man kan ta reda på de?
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Ptja, tidiga coupéer har faktiskt ett chassi som ska likna det senare m-sport II-chassit enligt info som finns på E46 Fanatics forum. Bl a 1mm grövre krängningshämmare fram än m-sportchassits, men stötdämparna har inte riktigt lika snabb rebound som m-sport och sen skiljer styrväxel osv osv. Fjädrar ska vara ganska lika m-sport vs sportchassi (vad jag har läst).

Köpte du "rätt" stötdämpare till 328:an vid bytet?

Lika bra att byta ut stötdämpare på gamla bilar oavsett, så jag vet inte om man behöver hänga upp sig så mycket på om stötdämpare är slitna eller inte. Har bilarna rullat nästan 15k mil så är det säkert dags ändå.

Sen spelar förmodligen skicket på bussningar och leder in ganska mycket, men det är väl svårt att bedöma.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.