|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om någon kan hjälpa mig, jag försöker streama musik från spotify via Bluetooth och vill kunna se artist och spår på display i bilen Har varit inne på BMW för ett tag sen och fick service och uppdatering av mjukvara. BMW säger att jag har alla tillval som behövs för att det skall gå men det fungerar ändå inte. Telefoni och kontakter fungerar. Telefonen är en Iphone 5, har även försökt med Iphone 4s och Samsung S II Lite utdrag från “listan” jag har VIN kod E392907 bilen är en Z4 35is-10 S609A Navigationssystem Professional S644A Bluetooth Preparation f mobile phone w Bluetooth S698A Area-Code 2 for DVD S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface S6NFA Music interface for Smartphone S6S4A Language version Swedish P7HPA Connectivity Package II Hoppas någon på forumet vet vad som är fel // Baskeboy | |
| Jag vet inte hur det ser ut på din bil men i min kan jag koppla upp telefonen för endast tal eller för både tal och musik. Kopplar man även upp för musik/media får man ett litet nottecken bredvid telefonens namn i bluetoothmenyn. Sedan hittar man telefonen i entertainment-menyn. Starta uppspelning av musik från telefonen. Sedan kan du stega fram och tillbaka i vald låtlista samt även se album art i idriven. Allt förutsatt att du verkligen har rätt hård- och mjukvara. | |
|
Det är precis så som du skriver som jag vill göra :-) Jag får inte upp något val så det blir endast tal Det är nog så att jag trots allt saknar någon mjukvara får ta det en runda till med BMW. |
|
| Jag får ett nottecken i min F10, men Tunein spelar inte. Det låter dock inte från mobilen så den vet att bilen spelar. Så frågan är hur jag får igång det? | |
|
Min F10 har också mer eller mindre identisk spec när det gäller media, jag får det inte heller att funka via blåtand, är det ens meningen? Har googlat lite, och det verkar tyvärr så man behöver något mer för att få det att fungera, men jag blir inte klok på vad. Jag blir dessutom inte riktigt klok på att det borde fungera att ansluta telefonen direkt, men behöver man då den berömda y-kabeln? (iPhone) Funkar det med en snap-in-adapter? |
|
|
Hej Jag har varit hos BMW och de säger att det är så enkelt att jag har rätt tillval men min bil är för gammal !! Det skall gå att få upp spellistan om jag beställer en USB/AUX (Y) kabel, den kostar dock nästan 700:- Jag har hittat och beställt en likvärdig på ebay. Länk Hör av mig när den har kommit och jag har testat |
|
|
Menar BMW att du skulle kunna streama om de uppdaterade systemet i din bil? Eller bilen är för gammal för att ens kunna fungera efter uppdatering? Inget pris för sladden, tror jag ska beställa en oavsett :) |
|
|
Jag trodde också att det räckte med en uppgradering av mjukvaran men enligt BMW så är det inte bara mjukvara utan även en del hårdvara som måste bytas, så det är nog inte ekonomiskt försvarbart i mitt fall :-( Min bil är tillverkad 2010-05 och märkligt nog så finns det några med annorlunda bestyckning vilket innebär att vissa bilar från 2010 kan det fungera på, men från 2011 så skall det fungera för alla. (enligt lokal BMW handlare och vad jag har hittat på forum) Jag tror dock att en riktig "datahacker" hade kunnat fixa det, men jag har inte hittat någon ännu. Garfunkah vad säger din handlare ? det verkar som att vi har samma bestyckning. Jag frågade inte om snap-in tyckte priset var för dyrt nästan 2000:- |
|
| Baskeboy: Har inte varit i kontakt med min handlare än. Säljaren gick på semester samma dag som vi köpte bilen, så jag tänkte ta det efter semestern. En sladd för 80 kr kan jag kosta på mig att testa med dock :) | |
|
Fick min kabel idag, samma resultat :-( Får upp ansluter när jag sätter i USB kabeln men sen direkt kommer det stöds ej. Det är väl bara att lägga ner och köra med AUX tills vidare. |
|
|
Min kabel dök upp idag, och fick samma resultat som du. Hyffsat billig laddkabel till bilen åtminstone :) |
|
|
Jag har precis köpt en Z4 2010 och har samma problem. Du har inte kommit på någon lösning än? Jag är osäker på utrustningen som finns, hur fick du fram den där listan på utrustningskoder som du har? |
|
|
Gratulerar till en trevlig bil Nej jag har inte kommit på någon lösning ännu, har iofs inte lagt ner mer jobb på det:-),får bli till nästa år. Listan får du fram genom att skriva in din Vin kod ( 7 sista i ditt serienummer )på den här sidan Länk |
|
| Ok, jag säger till om jag kommer på något. Tack för länken! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.