|
|
|
|---|---|
|
någon som vet om detta går? helst utan för mycket ombyggnad, fästen är ju inte hela världen om man får flytta... kardanlängd och sånt... skulle i alla fall vara skoj om det gick, måste ändå byta motor i min. någon som har en motor? vanlig tds alltså [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] | |
|
kul att se att man inte är ensam om såna här idéer... problemet är att få tag i en billig motor. Ringde en skrot för ett tag sen och dom ville ha 32000+moms för en -00:a utan låda och elektronik, så jag har inte ens brytt mig om att jämföra sen, det var inte skoj då =( Rickard |
|
|
jag har hittat en för 35 med låda och styrboxar... men tror du det passar? en 740 dieselmotor hade ju varit ännu roligare... fast inte lika kul att byta bakaxlar hela tiden kanske [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
visserligen får ju en vanlig V8 plats fast då får du ju bygga om tex. bromsservo och massa annat krabbel, men jag håller med dig, det hade varit grymt kul. Men för å hålla oss till 6:orna och tänker på att E39:an finns med både våran motor och med 3 litersbrännaren, det kan ju inte vara något vidare omöjligt projekt. Bygga lite motorfästen och dyl. Det som kan vara jobbigt är ju om den vxl-lådan inte får plats och man måste börja massera kardantunneln, känns lite jobbigt. Vore dock kul att mäta och jämföra lite om man har tillgång till båda motorerna... Jag kanske har frågat innan men var i landet bor du? vore kul å träffas någon gång... =) Rickard |
|
|
jo, men dieselmotorerna växer ju inte på träd precis.. jag bor utanför ronneby i blekinge. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Jag undrar vad man får ge för en krockad 530D i tyskland. Ska nog inte behöva vara så dyrt. Sen är det ju bara att plocka allt man behöver. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
motorn passar nog, låda o kardan e minsta problemen - ALL ELEKTRONIK e det som lär va jobbigt!! men lycka till, lova o lägg upp reportage på nätetom ni börjar bygga... /danne - med 'äkta vara' 530d -E39 GLAD! |
|
|
som dannej skriver så växer ju inte motorerna på träd direkt =( En krockad 530d lär du inte få för under 150.000:- Och då kanske du får skära loss motor =) Ska det kunna vara så mycket mer elektronik i 530:n menar du? Kunde det inte vara som på volvo tiden: plus, minus och nån tempgivare... Men allt skulle väl gå om man bara får tag i fullständiga elritningar på bil och motorer... Och ja, jag LOVAR att isåfall dokumentera om det blir bygge men som det ser ut nu så är det bara vilda spekulationer än så länge, fast jag tycker nog E34 är snyggare är E39 i standardutförande, fast med Msportkitet på E39 kan man ju vrida nacken ur led (kanske skulle man varit uggla)... Rickard |
|
|
om man köper en komplett motor med alla styrboxar så¨ska det ju bara vara att plugga in, om man får med kabelhärvan till bilen med. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Ja, det kan inte vara så knepigt... frågan är hur man tag i en komplett motor till vettigt pris... hur blir det med besiktning???? effektökning från 143 till 184/193! Rickard |
|
|
man bör väl ta reda på vad E34 karossen får ha som maxvrid, det finns ju angivet på alla bilar, beroende på bromsar och så... 35 tusen har jag som sagt sett en motor med låda för, komplett med alla boxar och hela köret.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Inte minst EWS lär ge lite jobb minst sagt, Nyckeltranspondern ger signal till EWSenheten som vid ok drar igång snurran. Att stoppa en maskin för 30k i en bil som håller dubbla värdet(ca) verkar overkill: Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.