|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag är trött på att få felkoderna och förklaringarna på tyska som jag inte förstår så bra trotts Google Translate :( så jag undrar om det är någon som vet hur man gör för att få det på engelska åtminstone. Vänligen- Stefan | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Man lägger in skriver över de tyska filerna med engelska felkoder. Bara att kopiera in och skriva över. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Har nu testat det, kopierat in filerna i katalogen Eng till katalogen med carsoftBMW.exe filen i, men det hjälper inte, programmet är på engelska men felkoderna med förklaringarna fortfarande på tyska :(. Finns dom att ladda med någonstans ifall mina inte är rätt? Vänligen- Stefan |
|
|
varför envisas med Carsoft då?! carsoft va bra när commodore,amiga gjorde entre 80-talet |
|
|
Vad föreslår du? Vänligen- Stefan |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Carsoft funkar utmärkt på äldre BMW med stora kontakten under huven, är ett enkelt och lätthandterligt program som de flesta fixar att handha. Du ska lägga in filerna i den mapp i programmet som det redan finns samma filer fast de är på tyska, då frågar programmet om du vill ersätta de filer som finns där svara man ja fixat. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag installerade om allt nu utan unge och sambo i närheten och nu fick jag det på engelska :) Så ett jättestort tack, Hasso Hur kommer det sig att Carsoft och INPA kommer åt olika komponenter, båda kommer åt motor och växelåda men bara CS kommer åt tex ABS, men inget kommer åt CVM, PDC och några till. Har sedan tittat runt lite på hårdvaran till INPA och hittat något som heter ADS, funkar det bättre så att man kommer åt fler komponenter? Vänligen- Stefan |
|
Inpa är BMWs programvara för PC används i utbildningssyfte bland annat. Det är i princip komplett dvs tar samtliga moduler och system. Det körs mot Ediabas en låtsasserver som måste installeras för att lura programmet. Är lite knepigare att installera än CS. Det brukar säljas med tillhörande hårdvara. för OBDII och 20 pinnarspluggen under huven som alltid ska användas så långe den finns kvar på bilmodellen. CS kommer åt de flesta moduler i bilen är i princip bara bilens system som begränsar åtkomligheten speciellt äldre modeller före 96. M bilar funkar inte så bra heller. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för hjälpen ännu en gång :) Vänligen- Stefan |
|
|
Efter mycket pillande med INPA-programmets installation och byte till en stationär dator med en riktig COM-port så kommer jag numera åt 12 enheter i bilen (tror att det är alla, men är inte helt säker ännu) med INPA, riktigt roligt, men det är många programfunktioner och menyer man inte skall vara in i om man inte är helt säker på vad man gör, så det får vara eftersom jag inte är helt säker på vad jag gör :(, men det är helt suveränt att kunna diagnostisera vad jag tror är hela bilen, som tex nu när jag hade fel på PDCn, var bara att flytta sensorn INPA sa att det var från vänster inner till höger inner och eftersom felet följde med så var det bekräftat att det var en speciell sensor och inte ett kabelfel som det stod att det kunde vara oxå :) Vänligen- Stefan |
|
| Hhur löste ominstallationen det, du bara installerade om och sedan kopierade över filerna igen? | |
|
Bytte till en stationär dator och gjorde om allt från början :) Vänligen- Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.