|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag bestämde mig i veckan för att byta länkarmarna på min e46 330 årsm 01. Jag satt och läste alla trådar här på ap och tyckte det verkade tillräckligt enkelt för att göra det själv. Men givetvis stöter jag på problem med en gång, bultarna som sitter på den inre kulleden på länkarmen går inte att få loss helt, den har stannat uppe på toppen av gängorna och går varken rubba framåt eller bakåt längre. Har provat att spänna upp länkarmen med domkraften ifall att det var kulleden som snurrade, det hjälpte inte. Har även använt smörjmedel i groteska mängder för att få det att släppa. Har även övervägt att kapa av skiten men jag lyckas ju inte få in ett enda verktyg i de lilla utrymmet! Är det någon annan som har råkat ut för det här som har löst det på ett bra och smidigt sätt? Högra sidan är aningen bättre då jag fortfarande kan skruva på den med nöd och näppe, men den går ändå inte att få bort hur mycket jag än drar fram och tillbaka och smörjer. Det är alltså bult nummer 7 i länken från realoem. Länk | |
| våld.. jag tror den går att ta ovanifrån (från motorutrymmet) om du har en lång förlängning till spärrskaftet så får du mer kraft! | |
| Okej får kolla upp det! Men det ser verkligen ut att vara trångt att komma uppifrån. | |
|
se exempel i länkarna nedan Länk Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det gäller att borsta rent och smörja ordentligt innan man börjar. Man kan få dra fram och tillbaka flera ggr åtminstone på höger. Vänster kan med ett psr förlängare använda mutterknacken. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.