|
|
|
|---|---|
| Har en 520dA -09. Lådan växlar alltid superfint på alla växlingar utom 2an till 3an. Ibland växlar den superfint även där och ibland med ett litet ryck. Har man släp bakom kan den kasta i trean ganska så bestämt ibland. Har noterat att just tvåan - trean så går den ner ganska så mycket i varvtal jämfört med övriga växlar. Gör det att den har svårare att sköta växlingen vid vissa varvtal? Har även tyckt mig höra att den nån gång vid växling har typ frikopplat och gått upp några hundra rpm innan den växlar och går ner i varv. Är dessa lådor på det sättet eller är något galet med den? Har fortfarande garanti på bilen sen köpet... | |
|
Min beter sig lika och bara mellan växling 2:an till 3:an och bara ibland, Har alldeles nyss byt olja och filter i lådan samt avläst fel koder (inga på varken låda eller motor) och fått Bekräftat att jag har nyaste programvaran i bilen. Som det verkar så är symtomen kvar. Har svårt att tro om alt är som det ska, att den ska bete sig på det viset. Ska testa mer i helgen, fall symtomen är kvar åker jag till bmw till veckan. Har du ingen automatlådes expert i närheten där du bor, som du kan råd fråga? Ifall du har det, så posta gärna utlåtandet från dom här. |
|
|
Hade liknande problem. Nollade adaptionsvärderna till lådan, problemet löst. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| Nollade adaptions värdena samtidigt som oljan vart byt samt kollad att mjukvaran var rätt på bmw. Visade lite sams tendens sams dag. | |
|
Ursäkta stavningen, mobil:) |
|
| Apex och deejay, hur långt har era bilar gått? Tänkte om det kan vara någon sorts slitagegrej på lådan. Min har gått ca 14000 mil. | |
|
Om bilen har gått 14tusen är de inte helt fel att byta oljan i lådan. Enligt Bmw är de ju "evighetsolja" men njaaa. Byt olja i lådan, nolla adaptioner och ev. uppdatering av mjukvara så är problemet löst :) Har själv en E60 med automat gjorde ovanstående på min och det blev som en ny bil, växlar sjukt underbart nu |
|
| Min har snart gått 10" | |
|
Om du har den 6 växlade från ZF så säger ZF själva 8 år eller 8 -12 000 mil så bör oljan bytas. Viktigt att du endast använder originalolja vid byte. Se: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.