|
|
|
|---|---|
|
i morse när jag körde till jobbet började min min bil först att rycka för att sedan gå i engine failsafe prog. Stannade bilen och startade den på nytt så gick den bra i några km för att igen gå failsafe prog., denna gång hjälpte det inte med att stanna utan jag körde den hela vägen till jobbet i nödprogrammet. När jag sen skulle hem gick bilen felfritt hela vägen hem, när jag kopplade in datorn med inpa fick jag felkoder på "130 DK Position monitoring" och "130 dk suspension check DK-controller". Dessa fel är om jag förstått rätt relaterat till det elektriska spjällhuset, någon annan som fått byta detta på sina M62TU ? Kommer nog att köpa ett nytt trots att det verkar fungera för tillfället för man vill ju inte lämna på vägen någonstans långt hemifrån. | |
|
Jag hade samma problem på min X5 4,6 med samma typ av motor ! Jag fick tag ett begagnat spjällhus, och efter det gick den perfekt ! Vet att det finns en firma i Strömstad som heter AC Tronics som "renoverar" dessa och massa andra elkomponenter till olika bilfabrikat ! Kolla med dom, men tror att det måste gå igenom en verkstad ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.