|
|
|
|---|---|
|
Hur klent blir m10 blocket när det är uppborrat? Det kanske är lite klent för en turbokonvertering? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff | |
|
vilken cyl dim är det borrat till? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
när man går över 95-96 mm så har man spricktendenser i nederkant på på cylindern och är tvingad att betongförstärka blocket. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
antar att det är borrat till 92.5, jag köpte bilen utan att veta om det. sitter iaf mahle kolvar i om det hjälper till att bestämma storlek. Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff |
|
|
Vad jag har hört ang m10 snurran så klarar dom det utan problem. Sen ang din fråga om du ska sattsa på sprut eller weberna, så hade jag valt insprutningen. I mitt tycke är iaf sprutet överlägset förgasare, spc på en turbomaskin. och sprutet lär nog räka till då du har möjlighet att koppla till lägs sprut till det hela så du får soppan att räka till, när du går upp i laddtryck. Om du är lite osäker på ink till sprutet, så kolla på 02tavlan, jag har för mig att där finns ombyggnads tipps till 02orna där och i princip samma sak till din e21. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
hmmm, vad sitter det för sprut på -88orna? Motronic? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff |
|
imenhoteb |
Finns ingen!!som borrar motorer som rekomenderar 95-96 mm borr!!på en m10 motor? TN |
|
Du har rätt att det inte är rekomendabelt att borra så stort som 96 mm...och det gäller inte bara m10an utan oxå på m30.Men precis som jag sa så måste blocket förstärkas pga sprickbildningar. Så visst är det möjligt att köra med så stor borrning. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
men 92-93 mm tål en hel del? tex överladdning? :) Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 bakljus, e21 diff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.