AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.284

Ljudsystem uppgradering F07 550iGT - 2011?

un
5
ungtuppen
BMW 550iA GT-11
Hej,

jag har precis köpt en begagnad BMW 550iGT, mycket är otroligt bra och ett fint steg uppåt från tidigare bil. Däremot är ljudsystemet under all kritik, tyvärr sitter det Radio Professional i bilen, det borde inte vara lagligt att montera sånt skräp i en GT vagn!

Förstår givetvis att det är möjligt att uppdatera (tid/pengar?) och undrar om det finns någon här som har gjort det tidigare eller kan rekommendera någon som gör det? Har sett att det finns högtalar/förstärkarsatser att köpa original på eBay och sedan får man uppsöka verkstad för att "gifta" ihop det nya systemet med bilen.

Tittade även på BAVSOUND, dock så är det att ersätta befintliga högtalarelement (men jag har ju knappt några att ersätta!)

Tacksam för svar.

Fr
427
FredrikE39
BMW F 32 435i M-sport -14
VW TOUAREG 3.0 D -12
Handlaren borde inte släppt iväg en sådan beställning. Hur kan man inte uppgradera ljudsystemet om man köper en vagn som ny kostar 700 lakan i grundpris? Obegripligt. Och som sagt, borde vara olagligt.

Tyvärr är det nog så att det inte finns någon enkel lösning. Kanske ett av de tillfällen då man helt skall överge alla originalambitioner och ge sig på ett riktigt custombygge, dyrt blir det i vilket fall som helst, tyvärr.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Slå en signal till Ljudbyggaren Länk
Han kan hjälpa dig :)
un
5
ungtuppen
BMW 550iA GT-11
Tack för input.

Skall kolla med Danmark, där vet jag att dom eftermonterar sånt som normalt är extrautrustning, nav, stereo osv.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.