|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Idag kom jag äntligen iväg och kikade på en bil som kändes lite aktuell. Inte riktigt det jag sökt - men betydligt billigare också! En X5 30d -10 (men med facelift(!!). Det som slog mig var hur annorlunda den kändes mot 3orna och 5orna jag haft tidigare. iDrive reglaget kändes "plastigare" och inte alls lika "smutt" på t.ex. 5an. Likadant så knarrade det lite i mittkonsolen när man tryckte benet emot. Sen saknade bilen möjlighet att streama musik via Blåtand. Skapligt förvånande! Hur som helst utan att ha testat någon X5 tidigare - är den generella åsikten att det är en "plastigare" bil? Eller är det helt enkelt för att bilen jag testade är en 2010a och rullat 11 000 mil? | |
|
Ja, vissa delar kan uppfattas som lite spinkigare - men på det hela taget tycker jag ändå X5 är välbyggd. Däremot tror jag ålder och mil även spelar roll i sammanhanget. Streama musik kräver bluetooth professional från 2011 och framåt. |
|
|
Måste spontant säga att efter att ha letat begbil i klassen så har jag också känslan av att X5 är lite plastigare än ex Cayenne men dock rätt lika/bättre än ML. Plasten i bagageutrymmet på senaste X5 känns lite efter Cayennes bagageinredning från -05 exempelvis. Dock provkörningar så svårt att jämföra vardagskänslan. Mvh Thomas |
|
|
Gick från E60 till E70 (Pre LCI) och känner inte igen mig. Tycker det är en väldigt gedigen bil. Kollar på alternativ nu för ett ev byte och står bara och stampar. I min värld är X5 E70 den perfekta bilen, snygg, snabb, hög, pålitlig, lagom offroad, lagom långvägsvåffla som verkligen ger en "kung" känsla vid ratten. Tror att nya X5an är ännu bättre, men kostar därefter också.. Så den blir det om 3 år! Säkert ingen nyhet, men E70 är törstig och dyr att lämna in på BMW om något havererar. |
|
|
Jovars. Har nu lärt mig att det skiljer en del mellan exemplaren. Där E70 -10an jag provkörde häromdagen är jag mycket nöjd med den E70LCI jag inhandlade igår. En x40d -11 Sv-Såld med 5700 mil på mätaren. Och som du säger. Man känner sig fan som "King of the Road". Vilken härlig bil!!! :) |
|
| Fan så fel det blir ibland när man skriver på mobilen - men det jag menar ovan gällande det jag klagade över på 10an märker jag inte alls av på 11an! | |
|
Grattis! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.