|
|
|
|---|---|
|
Igår eftermiddag och idag på eftermiddagen så larmar min M6 om att det är en störning i det aktiva fotgängarskyddet och att man ej får öppna motorhuven och måste ta sig till närmaste BMW åf. Efter telefonsamtal igår med Novation så kom vi överens om att jag kontaktar dem imorse igen om felet kvarstod. När jag talade med dem igår så kom jag på att vid ett tillfälle på en M3 E90 så larmade den om punktering vid väldigt hög utetemperatur (som nu). Jag frågade därför kundmottagaren om det kunde vara "felet" att det blir som ett falsklarm på grund av den höga utetemperaturen och bilen hade igår eftermiddag stått parkerad två-tre timmar i direkt solljus. Jag lät bilen stå kvar utomhus när vi kom hem igår och i natt efter fotbollen när jag skulle köra in den så fanns larmet inte kvar. För säkerhets skull körde jag tre km men felet kom inte tillbaka. Idag på förmiddagen när vi åkte iväg, inget fel. Inte heller efter ett antal ärenden på stan mitt på dagen med bilen parkerad en stund vid tre olika ställen. Däremot efter cirka fyra timmars parkering vid sjön under eftermiddagen (dock bilen parkerad med bakänden mot solen) så återkom dock larmet igen. Det känns som att solen och utetemperaturen kan vara orsaken men kan den vara så känslig? Är det någon annan som haft samma felmeddelande? /Anders | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.