|
|
|
|---|---|
|
Har relativt nyligen investerat i en M3-01. Jag är absolut nöjd med bilen som helhet, men efter sisådär 14 dar vill man gärna ha mer... Hur skall man uppnå den utlimata M3án? Några erfarenheter gällande turbo eller kompressor. För / nackdelar? Prisnivåer. Mvh M. | |
M3_BMW |
Prova med och ta en telefon till Köhler Racing.Han kan nog hjälpa dej med några bra tips. Skall själv ha min M3:a (E46) dit för trimming i October. Han kör själv M3(E46). Telefon: 0346-31049 Vad är livet värdt utan en BMW. |
|
Hej.................. Klart att det går att få MYCKET pulver ur en sådan......... Frågan är bara hur mycket man vill plöja ned..... hur mycket effekt vill du ha?? 500hk....... Byt sprut, montera en vettig turbo, IC, samt sådan utrustning........... Kostnad i delar Sprut ca 20 000:-. turbo 20 000:-, diverse 10 000, mappning vilket är det absolut viktigaste och gör det värt något ca 20 000:-........ Kompressor har nog sina fördelar också, mindre jobb att ta bort osv... Plus arbetskostnad......... Hmm, fatta vilken maskin du skulle få........... Men återigen så är mappningen det absolut viktigaste för att få motorn att ta sig samt för att minska rasrisken. Jag kan tänka mig att hjälpa till med installationen........ Maila vid intresse... //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.