|
|
|
|---|---|
|
Har de senaste 3 månaderna haft problem med #DSC failure #DBC failure #Flat tyre mobitor failure #Start assistant Alla felkoder kommer samtidigt och händer endast när kupen är var varm. Aldrig på morgonen. Är det 15C ute och solsken så varnar det om det är varmt i bilen även om det är kallt ute. Felkode är raderade med inpa och nya kom direkt: D370, D371, D372, D373, D34B Någon som kan hjälpa:)? | |
| Någon som vet vad felkoderna är? | |
|
Eftersom du har INPA, så gå in i modulen där felet finns och kolla detaljer på felkoderna och kör ACTIVATE functionen så kan du testa sakerna aktivt. Känns spontant att det är en styrmodul som är på väg att gå sönder eftersom det sker när kupen är varm och alla kommer samtdiigt. Kanske grundmodulen eller något liknande. Men enklast är att felsöka med INPAs funktioner... |
|
|
Tack för ditt svar. Kom lite grejer i mellan så har ej hunnit testa ännu men ska ta tag i det i veckan. Felkoderna ligger under DSC. |
|
|
Efter en del googlande så hittade jag dessa trådar om "steering angle sensor": Länk Länk Efter att ha rengjort styrvinkel sensor och lödat om diverse punkter på kretskortet så har jag inte haft några felkoder längre:) |
|
| M5board är en guldgruva om man letar efter DIY till olika fel. Har samlat på mig en hel del beskrivningar inför framtiden om det skulle behövas. Verkar finnas en hel del skickliga mekare där som är duktiga på att beskriva och fotografera på ett pedagogiskt sätt. Roligt att höra att det fungerade och bra att veta inför framtiden då det verkar uppstå sådant för vissa och en dag kanske man har det själv. Läste samma tråd för ca 2-3 veckor sedan då jag med jämna mellanrum är inne och kollar efter något intressant. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.