AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.513

Bluetooth tappar kontakten e91lci

Hej

Inga problem med att hitta telefon startar Spotify kör lite sen piper det till lite som truddilutt ljudet borta någon sekund låter igen truddilutt ljudet tillbaka fungerarnågra minuter samma truddilutt ljudet borta några sekunder truddilutt ljudet tillbaka. Kan upprepas så 4-6 ggr sen försvinner ljudet och antingen radion kommer på eller så kommer ljudet från telefonen tillbaka. Likadant om man pratar i telefon via bluetooth dock läggs samtalet på. Blir likadant om jag kör ljud från youtube eller liknande.

Någon som haft liknande fel och vad var åtgärden ?.

Kan tillägga jag har tagit bort enheten och lagt till den igen. Jag har inte uppdaterat enheten i bilen och heller inte förra ägaren tveksamt någon gjort det på service då det inte står så i några papper. Ska prova

Iphone 5s med e91 lci 2011
Vi
45
Vicious
325iA Touring -09
525i e34 -95
Honda Civic CRX 1.6i-16 -87
Testa med en annan telefon (icke iPhone). Enligt mina erfarenheter så brukar iPhones vara förbaskat tjuriga med vilka bluetooth enheter de vill parkopplade med.

Sen kan jag tillägga att jag inte är så säker på att det går att använda standard bluetooth i e9x till annat än handsfree, dvs går ej att strömma musik t.ex. Jag kan ha helt fel dock.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.