AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.314

Öppna fönster med nyckeln F11?

sa
101
salo
520d F11 -11
På min förra bil kunde man öppna fönstren med nyckeln genom att hålla inne låsuppknappen. En funktion jag ofta använde så här års.

Har kollat på nätet och samma skall finnas för BMW men på min F11 funkar det inte, går det att ställa in eller så eller har det helt enkelt tagits bort vilket är synd i så fall.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Jag har det på mina och dom är nyare än din så jag vet att det inte tagits bort. Tar dock ett par sekunder av tryckning för att det ska hända något. Låsknappen stänger på samma sätt.

Inte heller sett någon inställning för att aktivera eller stänga av funktionen i menyn.
Kr
205
KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Det ska fungera. Har man Comfort Access kan man inte använda handtaget för att öppna, utan måste använda knappen på nyckeln. Att stänga går däremot bra så antar det är för att man inte oavsiktligen ska öppna fönsterna om man håller kvar i handtaget. Din bil kanske är omprogrammerad av tidigare ägare eller något?
sa
101
salo
520d F11 -11
Tack för svar, jo jag är förvånad att det inte funkar. Håller inne länge utan resultat. Kanske läge att nyttja garantin...
sa
101
salo
520d F11 -11
Testade lite till, handhavandefel från min sida. Om jag låser upp, släpper knappen, trycker in den och håller inne så funkar det fint. Även låsa/stänga. Kanske kan vara av intresse för någon annan också.

På V70n jag hade innan tryckte man bara en gång och höll inne. Skönt med lösning på detta I-landsproblem :)
br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Hej Salo,

Om du har larm och släpper upp knappen för att åter trycka på den igen så avaktiverar du rörelsedetektorn inne i bilen (detta vid låsning).
Så är det på min årsmodell 2010, så jag vet egentligen inte om det är ändrat på 2011. Det bästa är att kolla instruktionsboken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.