|
|
|
|---|---|
|
Hej, kör idag en Saab 9-3 Aero med Hirsch som hamnar på 275HK, tycker att byggkvaliteten inte är i topp på Saaben, så har börjat snegla på en 335:a. Någon här som har en 335:a eller som går i köptankar och vill dela med sig om lite kunskap, tips och råd? MVH | |
|
Letar också efter en 335:a, har väl inte så mycket att dela med mig om. Kollat på några bilar, och de verkar hålla ihop fint. Wastegate rattle har jag dock stött på i någon utsträckning på alla bilar, verkar dock vara förväntat. Något jag dock inte har full koll på är vid vilka miltal bilarna börjar "rasa", det finns ju rätt många i spannet 12k-14k mil, är det något bör hålla sig borta ifrån, eller kan man räkna med 10k "problemfria" mil till så länge bilen är välskött? |
|
|
fantastisk bil som svarar fantastiskt bra på effektmodifikationer. wastegate-rattle är en skönhetsdeffekt (ej prestanda) och kan minskas genom mjukvaruuppdattering och eller manuell justering av wg-armarna. jag har haft turen att än så länge (15k mil nu) varit befriad från wg-rattle. ingen big deal i mina ögon om det finns då det inte påverkar prestandan som sagt. precis som likartade bilar med turbo och en skaplig effekt är det viktigt att servicen sköts bra. jag anser inte att bilen rasar efter 10-12k mil. min går fantastiskt och jag gör mer service än vad som rekommenderas av BMW. Ex. om ni köper en med automatlåda som gått +12kmil, serva då lådan med byte av olja, filter, tråg osv. och kör med kortare oljebyten än vad som rekommenderas. vanligare delar som brukar diskuteras att fallera är, oavsett miltal, ex. vattenpumpen (går sönder någongång på alla bilar) och högtryckspumpen. här hjälper det nog inte så värst med att bilen varit välskött, tur och otur snarare. fantastisk bil som sagt när det gäller pris i förhållande till prestanda, i mina ögon. |
|
| Så mycket som folk pillar på dom stackars 35orna är det förvånande att man inte hör om ras höger och vänster så verkar helt klart vara bra skit förutom högtryckspumpen typ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.