|
|
|
|---|---|
| Vad är lämpligt intervall att byta tändstift på en E90? | |
|
Kan inget om E90 men säger inte bilen till när det är dags för byte av tändstift ? Tror att det brukar vara ca 10000mil på tändstift annars. |
|
| Min har gått 9920 mil och har ej sagt till än | |
|
Det kanske är antal liter bensin den räknar på (har ingen aning) men vet att min gamla E39 skulle bytas ung vid 10000 mils intervall och min E60 sa till vid 20000mil nyligen. Men det är inte omöjligt att vissa tändstifts sorter kanske kan gå det dubbla mil antalet mot vad jag har angett. |
|
| Jag kom på varför, har ju en D. | |
| Ja då blir det svårt att byta tändstift , men du kanske måste byta glödstift så småningom.. | |
| Hur ofta byter man glödstift ? | |
| Vet ej , troligtvis när dom går sönder :) | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer att CBS (Condition Based Service) säger till när det är dags att byta tändstift. Det är även enkelt att gå in och kolla i servicemenyn och se hur långt det är kvar till olika delar av service. Detta står i era instruktionsböcker, det är bara att läsa! Men annars brukar det vara runt 10 000 mil på flertalet motorer. Så här såg tex mina tändstift ut i min N46B20-motor när det var dags att byta enligt CBS efter 10 000 mil Länk När det gäller glödstift så står det faktiskt inget intervall och det tas inte upp i servicerutinerna heller. Så jag antar att man byter när de slutar fungera helt eller delvis (tex svårstartad när den är kall). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.