|
|
|
|---|---|
|
Bilen "hackade" i bland vid gaspådrag, speciellt på låga varv. Fick för mig att det kunde vara dags att byta bränslefiltret (som ju ska vara "lifetime"). Bilen har snart gått 24.000 mil. Det kan ju aldrig vara fel att byta ett filter, tänkte jag, men hade inga större förhoppningar om att lösa problemet. Men det gjorde nytta! Den hackar inte längre och känns aningens "rappare" överlag! Kolla färgen på bensinen som kom ut ur det gamla filtret! Länk | |
| Funderar själv på om man ska byta bränslefiltret snart, även om jag inte har några direkta problem. Min har precis slagit över 20000 mil. Iofs så hickar bilen en aning innan den har blivit varm, men tror inte det beror på filtret dock. | |
|
Skönt det löste sig för dig. Finns som sagt inget som heter Lifetime. Dåligt påhitt från biltillverkarna/bilfirmorna. Har du inte kikat på växellåda och bakaxel oljan, så gör gärna det också. |
|
|
Jag byte alltid bräslefilter och växellådsolja samt bakaxel på mina begagnade bilar eftersom det oftast inte är gjort av föregående ägaren. Man gör det en gång och sen behöver man inte fundera på det. Innan jag byter filter så brukar jag köra en 5-10 tankar med 5-10 liter e85 för att göra rent ordentligt så all skit åker iväg och hamnar i filtret innan byte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.