|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Givetvis ändras hastigheten vid 1000 rpm om man ändrar hjulomkretsen. Nu råkar jag bara veta vad 320 gör vid 1000 rpm. Och så är det så att jag har kvar orginal fälgarna på bilen, lite tråkigt men så är det. Byter man fälgar och vet hur fort bilen går vid 1000 rpm orginal är det ju inga problem att räkna ut nya hastigheten om man har tillgång till denna mkt excellenta sajten. Mvh Håkan |
|
| har åxå en chipad 318 -88 som gör 220 på mätarn | |
|
Lite knepigt deyt där med mätarfart, och RIKTIG mätarfart.. Min 325 -88 har jag toppat flera gånger till ca: 245km/h på mätaren. (mätaren visar bara till 240km/h. Denna bil är helt orginal, bortsett från ett ANSA system och ett öppet filter, med det ska inte ge så mycket. Kan även tilläggas att bilen är 14 år gammal och gått snart 25.000 mil.. MvH ///Martin |
|
|
TIPS!! Titta under prestandauppgifter i instruktionsboken så får ni svaret på frågan. MVH Ingenjören |
|
^LS^ |
Tjo! Vad har min 318iS för utväxling på 5:an? 1:1? Vore praktiskt att veta om man vill testa räknetabellen under "Diverse". 8] Mvh =-------------------------= Fullgasväxling, javisst! =-------------------------= |
| 318is har 0,81 på femman och 4,10:1 i bakaxeln. | |
| Toppfarten varierar ganska mycket från bil till bil av samma version. Dessutom är de bilar som körs i tyskland ofta snabbare då de ofta är ständigt "utblåsta". På två likadana bilar är det inte ovanligt toppfarten kan variera med 15 km/h. Har man tur så får man ett exemplar där toleranserna vid tillverkningen går åt rätt håll. | |
|
Blixten: Det du skrev. Så om en motor är totalrenoverad så finns det en möjlighet att motorn kan gå mkt bättre än en likadan 318 -89 ?? |
|
| I praktiken ja men den skulle ju kunna gå sämre också. Jag har haft två golf gti med likadana motorer samma fälgar och däck köpta nya inkörda på ett likvärdigt sätt. Den första fick jag med ansträngning upp till 203 km/h den andra till ca 223 med lätthet. Variationen är stor. | |
tomasg |
Min Alpina går då klockrent enligt instruktionsboken, 256 enligt datorn :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.