|
|
|
|---|---|
|
Historik, BMW e46 n42 318i -03 Bilen "dött" ett par ggr sista halvåret. Förra vecka 1gång och denna vecka en gång. (Hände på landsväg men startar igång innan bilen helt förlorat fart) Har nu felkod p0420 och fick tillbaka den igen efter reset efter en 20 mil ca. Funderar på om att den stannade kan ha nåt med att felkoden nu pekar på felaktig katalysator? Någon? | |
|
Har du hittat felet? Jag har likadant fel på min E46 med M54, jag hällde i ca 2dl 2t olja felet försvann, men återkom efter ca 1år hällde i 2t olja igen, har gjort så i 3år nu, går fortfarande, ska prova hur länge hon går då jag inte kör så långa sträckor med den. 628csi |
|
|
Hej, Inte märkt nåt senaste 2 veckor. Misstänker givaren för vevaxeln. |
|
|
Hej igen, Felkoden återkommer var 20 mil eller något sånt. Skramlar när man slår på katten så tyvärr verkar det bli ett byte av den. På en sån här pass gammal bil blir kostnaden orimlig för ett originalsystem. Det jag hittat är att antingen köpa en universalkatalysator. (ca 1500:-) och att kapa systemet för att sätta dit den alternativt att köpa kat med dämpare från t.ex. Scmiedmann för drygt 4000:-. Lutar åt Scmiedmann men har aldrig handlat därifrån och har inte koll på kvalitén på eras avgassystem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.