|
|
|
|---|---|
| Var kan man handla spacers till bmw? Funkar dom från biltema eller ska man hålla sig borta? | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag beställde från spacer.se och är mycket nöjd, snabb leverans på 2 dagar (fast det beror till viss på hur orderinflödet ser ut när man beställer) och mycket bra passform. Det var 25 mm tjocka bolt-on spacers (som har insatsgängor för det mjuka aluminiumet) jag köpte. |
|
Bilmodehuset samt schmiedmann! De förstnämnda har jag provat , grejerna kom på ett par dagar. |
|
|
Köpte mina från Manton Racing Länk Grym kvalitet och passform |
|
|
Jag köpte precis H&R från SC Styling. /Anders |
|
| Om man har tid att vänta några dagar extra brukar det bli billigast att beställa från Ebay.de Har köpt både H&R och FK därifrån. | |
|
Jag har handlat på ebay av den här säljaren: Länk De har många olika varianter. Fungerar kanon |
|
|
Halv ot: Nån som kan förklara vad som är fördelarna med bolt-on respektive hålborrad spacer? ------- //Lövet |
|
Bolt-on betyder att du först skruvar fast spacern i hjulnavet. Sedan skruvar du fast fälgen i spacern. Hålborrad betyder att du bara sätter dit spacern på hjulnavet och alignar hålen i spacern med hålen i hjulnavet/bromsskivan. Sedan lyfter du dit fälgen och skruvar dit den med extra långa hjulskruvar (eftersom de nu ska gå igenom spacern också). Bolt-on : Smidigt då spacern alltid sitter fast vid hjulbyte. Men byter man inte hjul så ofta är det inte något större problem. Med denna typ kan du byta mellan vissa bolt patterns. Inte alltid denna metod fungerar på tunna spacers, det beror dels på fälgen och dels på skruvarna (jag köpte skruvar med extra låg skalle). Hålborrad : Brukar vara något billigare. Är spacern 30 mm eller bredare brukar många spacertillverkare rekommendera bolt-on av säkerhetsskäl då hjulskruvarna blir lite väl långa. Nu är det ju inte hjulskruvarna som håller fast hjulet, det är hjulskruvarnas förspänning som skapar en klämkraft som i sin tur skapar friktion mellan hjulnav/bromsskiva/hjul och gör att de inte rör på sig. På så sätt borde man kunna ha oändligt långa skruvar. Fast jag gissar på att förspänningen kanske börjar variera när skruvarna blir längre eller att förspänningen lättare kan variera något och kanske göra att skruvarna lättare lossar. |
Här är mina 25 mm bolt-on (man kan se skruvarna med extra låg skalle i bakgrunden) Länk Länk |
|
Tackar! ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.