AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.724

Vad kostar omlackering av frampartiet och ska man demontera delarna själv?

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Hejsan det är så här att jag funderat på att lacka om frampartiet på bilen men undrar lite grejer hur det går till ska jag demontera allt och gå ner med det till lackeraren? Eller sköter lackeraren allt!?

Varför jag vill lacka om frampartitet är att jag fått mycket stenskott på huven och kofångaren fram och på framskärmarna vid breddningen. Jag antar att många fler med M bilar som lackat om sina huvar och kofångaren fram. Jag har absolut inga skador på delarna utan massa pyttesmå stenskott, så ni som lackat om dessa delar vad har ni fått betala ?

Tack på förhand
gO
1.407
gOry
335i Touring
Allt är en kostnadsfråga, mer du gör själv desto billigare kan du komma undan..
Ja fick lackat, 2x framskärm, huv, stöt, grillplåt, kylarplåt, motorutrymme, 2x backspeglar och lite andra små detaljer för 7000kr..
Allt var självklart demonterat..
Är de metalliclack så kommer du nog inte undan meryta, dvs man vill "blända" in lackskarven på närliggande paneler..
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
jag har tänkt att ta motorhuv framskärmar och kofångarn fram bara! Men det är inget som påverkar bilen att den är omlackad pga av stenskott? Ska man snacka med lackeraren att han skriver att det inte fanns några skador eller dyl på kvittot?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.