|
|
|
|---|---|
| Är på min tredje 1-serie E87 och funderar på att byta till en ny 116i med M-paket. Hustrun som är den som huvudsakligen kommer att köra bilen gillar dock utseendet på MB A-klass. Jag kan hålla med om att den ser fin ut med AMG-paket. Vad har panelen att säga om A-klass? | |
| Provkörde när den kom men har personligen lite svårt för "molandet" som framvagnen skapar (likt Volvosen). Håller med om AMG-paket samt interiör-uppgradering, den var fin först på pappret och i hallen i standardutförande men när jag ser bilarna på vägen så skulle de lika gärna kunde vara något koreanskt. | |
|
Gorban: Tala om för din fru att det blir en BMW eller så kan hon ju flytta? :) Skämt åsido så är faktiskt nya A-klassen med AMG-paketet faktiskt lika snygg eller kanske snyggare än motsvarande BMW, alltså 1-serien. Men, du kan ju börja snacka bränsleförbrukning med henne. NÄr jag var inne och tittade på nya A-klassen så berättade säljaren att "Jo, den finns med två dieselmotorer. En 1,8-litersdiesel på 110 hkr som du kanske kommer tycka är lite trött, sen finns den med en tvåliters-diesel som är RIKTIGT stark, på 136 hkr. Det är en riktig fartraket" Jo, tjena tänkte jag. "Min fem år gamla 2-litersdiesel-cab har 177 och har lägre förbrukning än din sprillans nya bil. Gå och häng dig!" Interiörmässigt är en E34 både snyggare och modernare än en ny MB A-klass. Ta med henne och titta på den och låt henne känna på inredningen, säg till henne att "du ser ju, BMW:n har moderna inredning, mjukare och lenare kurvor och det tycker väl du om älskling. Sen drar ju BMW mycket mindre bensin/diesel, och det är ju viktigt, tycker du inte det, älskling?" Köper hon inte det så får du väl avrunda med "Sen har ju BMW:n fri service i tre år, och då slipper du bekymra dig om service och reservdelar också, så då slipper du bli proffs på att meka bil, ÄLSKLING". |
|
|
Eller så får du ta till det yttersta vapnet: "Men älskling. Jag VET att du kommer att bli mer nöjd med BMW:n. Jag känner dig, och anledningen att jag VET att du ska välja BMW:n är för att jag vet vad du vill ha och för att jag älskar dig". Hehehe... |
|
|
He, he, he. Hustrun är också ganska BMW-frälst. Vi provkörde en 116i med M-paket och den fick godkänt. Kan tillägga att det är jag som kör lugnast i familjen. Hon kör som en rallyförare och kommer hem med fortkörningsböter ibland. Efter senaste boten sjönk förbrukningen på hennes bil från 6.6 till 5.4 liter/100 km. Jag kollade priser och erbjudanden på A-klass och det är omöjligt att få lika mycket utrustning och med motsvarande hästkrafter hos MB till det pris BMW har på 1-serien just nu. Bra då har vi rett ut det och kan återgå till BMW igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.