|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur man får bort polerosor från mitt tak. Det är inte över hela taket, utan på en mindra yta. Jag vill göra jobbet SJÄLV, så snälla skriv inte att jag ska lämna bort bilen. Alltså för hand, inga maskiner...... | |
|
Varför har du kört polering överhuvudtaget på din 01:a? Har du bränt in väldigt djupa polerrosor så är det nästan fråga om omlackning. |
|
|
Tjena Beror lite på vad det är för sorts polerrosor, Pröva med en polish, hjälper inte detta så kan man våslipa(2000 papper och blomspruta) lite försiktigt (om rosorna sitter djupt) och sedan polera. Tänk på att vara generös med vatten om du våtslipar. När du sedan polerar använd frottehandduk så blir det inga nya repor :O) Mvh Skalman |
|
ferraripeter |
Tyvärr kan du inte göra det själv,måste vara en speciell makin för det,vart befinner du dig? det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
Alexandar, Jag skulle lackförsegla min bil, och det var små repor i lacken. Jag har bara handtvättat min bil, men det var dom på Bilvårarna AB, som rekomenderade en polering innan, lackförseglingen. DÄRFÖR. På dagarna syns inte ett skit, inr på kvällarna heller, men jag stod under en orange väglampa, då såg jag det, det är bara på en liten yta. Men om jag kör ut den på kvällen så syns det ej.... Syns bara under den oranga lampan.(Konstigt nog) |
|
|
Ferraripeter, Jag bor i sthlm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.