|
|
|
|---|---|
|
Hej! har tittat runt lite på andra trådar men det är inte riktigt någon som hittat/åtgärdat felet. Den känns väldigt slö, som att den inte vill ge full gas trots att jag gasar fullt. ibland känns den piggare och enonomimätaren går i bott men oftast är den trött/slö och ekonomimätaren vill inte gå längre än 1-1,5/l milen. Man hör att turbon bygger tryck och den låter som den ska. Jag misstänker att EDC strular (styrboxen ovanpå insprutningspumpen), finns det något sätt att kolla om den är som den ska? Jag tänkte testa koppla ur lmm idag och se om det blir någon skillnad. Kom gärna med tips och idéer. Med vänlig hälsning, Donald | |
|
Testade koppla ur lmm. det blev ingen skillnad på tomgång men den blev ännu slöare när man körde. ekonomimätaren gick aldrig över 1l/mil, kändes som den gick in i ett felsäkert läge och att det bara gick att gasa halv gas. så lmm kan uteslutas. Jag har läst bilen med auto-com förut, fick massa felkoder, raderade alla och körde runt lite, då fanns det inga felkoder. Bilen saknar odb2 och har den runda kontakten i motorrummet som sitter vid abs enheten så jag undrar hur bra sökfunktionen verkligen är. Någon som vet vad det kan vara för fel? |
|
| Jag ska testa rengöra dem. nä den ryker inget men men när turbon laddar fullt känns det som den små blöddrar lite, det är småsmå ryckningar. Kanske får för lite soppa? | |
| Bränslefiltret va det första jag bytte så det har bara gått 10-20 mil typ. Får ta att rengöra de där nu imorgon när jag har lite tid. Hur kan man kolla bränslepumparna smidigast? | |
|
Felsökte bilen igår och fick följande 4 felkoder: 8 -Glödstiftsmodul styrkrets 6 -EGR 65 -Kontroll laddtrycksreglering 26 -Luftmängdmätare/Luftmassmätare Att jag fick felkod på lmm beror ju på att jag testade köra utan den så det tror jag är grön. Jag ska läsa idag igen och se vilka som kommit tillbaka. Kan EGR göra som laddtrycksregleringen spökar ? den som verkar vara boven? |
|
|
Länk Ser din EGR ut såhär så :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.