|
|
|
|---|---|
|
vad klarar egentligen orginal motorn för effekt lika så koppling med org tryckplatta? kan vara bra att veta hur mycket man vågar ladda på med en kompressor? | |
|
Hej! Det finns en intressant artikelserie i "Bilsport" i ämnet. De körde, om jag inte missförstod helt fel 777 hk genom en M3 3,2 drivlina. Jag tror bara de bytte koppling. Sen "hur mycket håller" är en fråga om körstil. Du kan knäcka drivlinan på M3:a med originaleffekt och det går säkert med 500 hk om du kör vettigt. E |
|
| Vet att vanliga m50b25:an från e36 325 håller för långt över 500hk med en oöppnad originalmotor! Tror dock inte s50b32 håller för så mycke högre effekt än en m50 pga av de redan är en högt uttagen motor! Däremot om du börjar byta ut lite grejjer så är de helt andra bullar:) Dock är de ju svårt att säga ändå som föregående talare påpekar. Allt beror ju i princip på om du kört hårt på rätt eller fel sätt! Skulle säga att en väldigt stor procent av alla som köper ett fordon har inte en susning ens att motorn ska vara vid arbetstemp om man ska varva! | |
|
hej! tackar för svaren jag har fått.. har fått byta kopplingen på bilen och då blev det en ny sachs original lamell med tryckplatta och går även i tankarna på att sätta dit en kompressor på bilen. va därför jag ställde den frågan. men finns det chip/program vara för s50b32 med kompressor lr kan man köra på orginal program varan om man laddar 0.4 - 0.6? |
|
|
"Sätta dit en kompressor" är inte som att byta luftfilter direkt...Du lär behöva större spridare, samt ett anpassat "chip" o liiite till. JAWS Motorsport har/hade ett kompressorkit till M3 E36 (3.2). Oöppnad motor/drivlina o runt 500 hästar på veven (ca 450 på drivhjulen...) |
|
|
nog vet jag att inte bara är att sätta dit.......... men dom brukar säga att vid överladdning av en sugare så ska allt hålla för 0.4 - 0.6 utan att ha några problem dock så brukar dom ställa upp bränsle trycket. och undrar nu om man kan göra det med en kompressor lr lr om man måste in med program varan och kan man fortfarande mappa org box lr är det chip som gäller ändå.. |
|
|
Jaws till salu: Länk |
|
| tror du bör läsa den där annonsen igen. är en m3a med jaws till salus som har jaws monterat. | |
| Eh, det är inte så att jag missade bilen Varulven - jag förstår att annonsen gäller inkl M3... | |
|
Aha trodde att du missade att det va inkl monterad kompressor ber om ursäkt. Jag har möjlighet att kunna montera ett asa centrifug kompressor på min m3a va därför jag ställde frågan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.