AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.585

Kan någon kolla upp Carfax på denna E36 328i - 1996?

Fi
85
Fille.S
520d F10 -15
328i E36 -96
Hejsan!

Ska eventuellt köpa en ytterst fin E36 inom en snar framtid. Regnummret är REM421, chassinr: WBACD11050AR03290.
Bilen är tyskimporterad och har enl. ägaren gått ca 18000 mil.
Detta är ju väldigt lite för en tyskimporterad bil, men den importerades tidigt (år 2000 på en MY 1996) så det kan vara rimligt.

Då undrar jag om det finns någon med obegränsad carfax som kan kolla upp och posta resultaten.

Utifrån vad jag har hört kan kvaliteten på en carfax från tyskimporter vara ganska usel, vilket gör att jag tvekar att pröjsa 160 spänn för en värdelös rapport. Så nu ber jag er!

Är dem usla och utan miltal för dess gång i tyskland så tar jag gärna tips på hur man får fram bra info på annat håll. Jag har hört att det går att gå med chassinummret till BMW för att få info.

Tack på förhand! ;)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Ser lite konstigt ut. Importerad feb 2000, men besiktad först i mars 2001 vid 9400mil.
Marin: Det där lät jättemärkligt. Den är tagen i trafik feb-2000 och regbesiktad innan dess. Är det första normala besiktning du menar skedde i mar-2001? Vilket är rimligt med tanke på den varit i trafik ett år.

Fille: Du kan fråga på BMW men räkna inte med att det finns uppgifter på en så pass gammal bil. På min lika gamla är garantiåtgärderna osynliga numera. Men fanns kvar 2002.

Det viktiga i ditt fall är att ta reda på vem som tog in den (vem var ägare vid regbesiktning), målvakt är = negativt, en person som även var ägare när den togs i trafik och behöll den ett tag = positivt.

Kopia på fahrzeugbrief är också positivt då kan du kontakta sista tyska ägaren.

Ju mer papper desto bättre!

Mvh Stephan
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Men vad spelar det för roll igentligen? Bilen är inte värd mer än 25' hur fin den än är. Är den "fin" och känns bra är det bara att handla.
Fi
85
Fille.S
520d F10 -15
328i E36 -96
Tack för svaren!

Besiktningen 2001 borde inte vara regbesiktningen, ser ingen anledning till varför den skulle göras så sent efter import. Man tycker att det borde stå om det är reg.bes. eller vanlig i en carfax dock.

Hur som helst så ser bilen inte ut att ha gått mycket mer än 18000 mil, inredningen är fin och bilen är rostfri.

Döm själva: Länk

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Ser lite tveksamt ut med m-paket med en standardratt inuti...
Den där är nog ombyggd en del under åren.

Att inredningen är vidrigt ful är väl en smaksak...
Fi
85
Fille.S
520d F10 -15
328i E36 -96
Ja azkikr m-exteriören är inte fabriksmonterad. Men så himla ombyggd är den inte.

M-kjolar, fälgar, klarglasblinkers och slutrör kallar jag inte direkt "en hel del". Den är ju orörd förrutom stereon inuti.

Inredningen är en smaksak ja, jag gillar den på något konstigt sätt. Matchar färgen.

Frågan är om priset är rimligt. Vad tycker ni?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det är e46 coupe priser. Bara du kan avgöra om det är rätt eller fel. Jag hade valt en e46 för dom pengarna.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag säger tvärtom. Fräscha E36or är mer unika och ovanliga. Slå till, de växer verkligen inte på träd.

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag tycker det beror lite på vad du ska ha den till och hur länge. Som bruksis över tid hade jag valt E46, som kul andrabil blir läget lite annorlunda.
Fi
85
Fille.S
520d F10 -15
328i E36 -96
Robert, kul andrabil :)

Jag resonerar som andreas.

Väldigt sällan man ser en riktigt fräsch relativt intakt E36.
Förhoppningsvis kommer de kanske stiga i värde i framtiden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.