|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta till en roligare andrabil och har därför tittat på några 635:or i prisklassen 35-70´och ingen har varit i speciellt bra skick. Den dyraste var dessutom mest rostig och den billigaste var nog den bästa! Men generellt behövde dessa bilar ny lack och uppfräshning av inredningarna. Vad får man för 50-60´i Sverige resp Tyskland? Många bilar verkar ha varit till salu länge. Är marknaden kallare för dessa bilar än ägarna vill inse? Tacksam för synpunkter från de som har erfarenhet av dessa skönheter! /Mats | |
| BMW i Kristianstad har en mkt snygg och fräsch 633a med inte ens 10000 mil på mätaren !!! | |
| Länk | |
|
Jag tycker att priset bör ligga mellan 0-70´. För 70´ bör du få en 635:a i fint skick som endast är sommarkörd. Börjar priset närma sig 100´ tycker jag du bör få en Alpina eller M modell. För 50-60´ tycker jag att du inte ska nöja dig med mindre än ett rostfritt exemlpar i fint skick. Jag skulle aldrig släppa min under 100´ men jag inser att det är nästan omöjligt att få de pengarna för den. För att köpa en bil som jag tycker är coolare skulle jag behöva betala minst 150´. Om man inte får det man vill ha för bilen är det bara att behålla den (Jag tror många resonerar så). 635:an verkar inte gå ner nämnvärt i pris och driften är billig med entusiastförsäkring. /Anders |
|
|
Tack för info! Vad skiljer -77:or mot, 84-85:or? Är det någon skillnad av betydelse eller bara detaljer? Någon som vet något om priserna i Tyskland? Är det värt att leta vidare där i det betydligt större utbudet? /Mats |
|
|
TOTAL BMW gjorde en jämförelse i september numret av de olika faserna av 6-serien. Den finns nog fortfarande att köpa. De tidiga var bygda på e12 och de senare på e28 chassi, fattade jag det som. En resa till tyskland ger nog inte så mycket i pengar men bilarna har mindre rost. /Kalle |
|
|
Karossen på de tidiga modellerna tillverkades av Karmann. Dessa modeller har en större benägenhet att rosta. Den här sidan beskriver ganska bra vad som ändrades under de olika produktionsåren (klicka på history): Länk /Anders |
|
|
Kalle: Ev Tysklandsresa är var just med tanke på att få bättre bil för pengarna. Får tiita om jag hittar Sept av Total BMW. avn: Nu vet jag det mesta om skillnader mellan årsmodellerna. Tack för hjälpen. /Mats |
|
tqs |
Såg en 635 87:a i Lycksele tidigare i somras. Svensksåld med en ägare och 7800mil. Såg väldigt fin ut in- och utvändigt förutom fel profil på däcken och plåten var intryckt bakom ena dörren. Lacken var inte skadad så det skulle kanske gå att trycka ut utan att behöva lacka om. Antagligen inte vinterkörd överhuvudtaget med tanke på miltalet. Hittade ingen rost. Defintivt värt att kolla upp om man vill köpa en 635a. Risken är dock att ägaren inte vill släppa den för en struntsumma. Registreringsnummer CKA838 och handlaren som förmedlade bilen hade telefonnr 0706090607. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.