|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Finns ju E46or och E30is med S85an men jag hade oavsett det velat ha något nyare och mer exotiskt för en sån här resa och upplevelse :-) | |
|
GE: OK, då har säljare alltså refererat till fel regnr när han lade upp annonsen. Det är ju dessutom dolt på bilderna, så man vet ju inte... MVH Christofer |
|
| Man kör ju ett stort antal mil i det där racet, så även om en Zonda 760 RS vore optimal fö, kaaaan det bli något....obekvämt :) | |
|
Här är min playlist, det var fantastiskt kul! Desto mer tid det går från resan desto roligare är minnena: Länk |
|
| Optimal bil? BMW 550D? | |
| Såg en guldfolierad Rolls-Royce Drophead igår på E6:an (söderut) vid Göteborg...tacky :) | |
Verdi |
Länk "En svensk, som vid ett tillfälle har deltagit i loppet genom att köra följebil för en tävlingsduo, sågar Gumball 3 000 och menar att hela grejen med att köra runt med exklusiva bilar är en pojkdröm för många – som borde ha upphört senast i tonåren. – Det här är vuxna människor. En rik person med stort bilintresse kan hitta massor av likasinnade som är beredda att åka runt till olika destinationer. Man behöver inte det uppstyrda, strålkastarljuset. Men det verkar vara just det, känslan av att vara känd, som lockar. Publiken står på bro efter bro med flaggor och viftar och fotar en när man blåser förbi, säger han. – Folk festade nätterna igenom och tog Gud vet vilka droger – och så åkte de vidare till nästa stad morgonen efter. I vilket skick? Det handlar inte bara om tävlingsbilarna, utan massor av andra bilar med kompisar och representanter för olika företag." Jag får väl ta och vara tjurig och hålla med lite. Det finns något brackigt över det hela. Lite som "rik ryss på rivierian sprutar svindyr champagne på nattklubb". |
|
Verdi: Hört talas om jantelagen? :-) |
|
| Nackskott på dom som tar droger eller dricker för mycket och sätter sig bakom ratten. | |
Verdi |
Kristoffer, Jo, jag fattar ju att det kan uppfattas så. Och kanske finns det ett visst mått av den i mig också. Men inte bara. Tycker att det är vulgärt. Är nog en personlighetsfråga också. Jag gillar inte att synas på det sättet och jag gillar inte kändisgrejen heller. Ja, nu är det ju inget jag behöver utsättas för då jag ändå inte har vare sig tid eller råd... :-) |
|
Jag gick förbi när de anlände till Köpenhamn igår eftermiddag/kväll och det handlade mer om selfie-sticks än något annat. Kul event dock, men jag hade hellere varit mer anonym om det var jag. |
|
|
Vår skandinaviska kultur och måttfullhet går inte hem i övriga världen - jag hade gärna varit med och gjort resan Stockholm-Las Vegas. Men som någon skrev innan hade den varit svår att förhandla fram där hemma vid middagsbordet... Att droger och alkohol flödar förvånar mig inte men är det några av förarna som blivit fällda för rattfylleri eller drogpåverkan? De är ju minst sagt punktmarkerade av polis stor del av resan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.