|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en BMW 330 d Xdrive Touring aut -10, den är direktimporterad enligt bilfirman, har inte varit och kikat på den ännu, men begärt att vid ett ev köp att begära ett utdrag av garantidatabasen via BMW om det blir affär, dom går med på det, är det någon som vet om BMW kan vägra göra ett utdrag? om så hur ska jag kunna försäkra mig på bäst sätt att den gått dom milen dom angivit? Här är länken till den jag kikat på: Länk LG Edlund | |
|
Kolla serviceboken och ring senaste verkstaden. Bilen kommer från i Italien, så jag hoppas du pratar Italienska. ;-) BMW bör inte kunna vägra det, men tar nog betalt för det. Bilen saknar stolsvärme. Bilens specs: Code Standard Equipment S249A Multifunction f steering wheel S321A Exterior parts in vehicle color S4CGA Interior strips, "satin-silber" matt S520A Fog lights S548A Kilometer-calibrated speedometer S1CAA Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 package S1CDA Brake Energy Regeneration S203A 4-wheel drive S205A Automatic transmission S230A Extra package, EU-specific S255A Sports leather steering wheel S258A Tire with run-flat functionality S2BZA BMW alloy wheel, double spoke 161 S2PAA Lug bolt retainer S346A Chrome Line exterieur S431A Interior mirror with automatic-dip S441A Smoker package S464A Ski bag S4AEA Armrest front, retractable S502A Headlight cleaning system S507A Park Distance Control (PDC), rear S521A Rain sensor S522A Xenon Light S524A Adaptive Headlights S534A Automatic air conditioning S544A Cruise control with brake function S563A Light package S609A Navigation system Professional S612A BMW Assist S615A Expanded BMW Online Information S616A BMW Online S620A Voice control S633A Preparation, mobile phone, Business S698A Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control for Teleservices S6FLA USB/Audio interface S6UHA Traffic Information P7RSA Package Comfort S845A Acoustic belt warning S855A Language version Italian S863A Retailer Directory Europe S884A On-board literature, Italian S8S3A Automatic locking when driving off S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP |
|
| Saknar åtminstone rails, larm och sportstolar av utrustningen som räknas upp i annonsen. Märkligt att inte kunna få det rätt... Avsaknad av sportstolar skulle jag personligen se som ett väldigt stort minus med bilen. | |
|
Tack för bra svar, jag har missat att dom sakerna saknades, det stämmer enligt vad Bilfirman berättat för mig att den kommer från Italien, ett svenskt par som ägt den sen ny och flyttat hem till Sverige. Jag mailar bilfirman och ser vad dom har att säga om "felskrivningarna" i annonsen. Om nu övrigt stämmer, är 185` ett överpris eller i ligger det inom ramarna? LG Edlund |
|
|
Försök få tag i föregående ägare och bekräfta historien. Med tanke på att handlaren halkar på sanningen redan nu skulle jag inte bli förvånad om det inte stämmer heller. ------- //Lövet |
|
|
Sant, kollar upp det som går att kolla, annars letar jag annat objekt :) LG Edlund |
|
|
Varför skulle ett svenskt par göra sig jobbet att ta med sig en konstigt utrustad 330 från italien för att direkt ställa den hos en firma i sverige? I call bullshit på det. Bilen kom till sverige i mars och har bara haft en ägare som verkar vara den nuvarande, alltså bilfirman. var tog paret vägen? Dessutom ser jag inte radarn för farthållaren i fronten, brukar man inte göra det? Med vänlig hälsning, |
|
|
Jag mailade firman och upplyste om att texten visade mer än vad som fanns på bilen, fick till svar att det var just därför priset var förmånligt, inget om att dom skulle ändra texten...hmm Har hittat ett nytt objekt nu :) Länk LG Edlund |
|
|
Det objektet känns sådär en miljon gånger mer lockande ------- //Lövet |
|
|
Ja, håller med dig där, har mailat firman och får se vad dom svarar i morgon. Tackar för bra inputs, verkligen bra! LG Edlund |
|
Verdi |
Att det skulle vara bättre med svenska ägare i Italien än italienska är ju nästan löjligt. Gränsar till rasism. Varför hittar man ens på nåt sånt? |
| Jag kan förstå resonemanget med svenska ägare i italien som sen tar med sig sin bil hem för att använda den. Då kanske inte vinstintresset är det primära med importen. Annars är det som du säger verdi ointressant med nationalitet på ägaren i italien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.