|
|
|
|---|---|
|
Hej! Konstigt fel! Startar regnsensorn och vindrutetorkarna gör sin/sina cyklar därefter stannar dem och åker upp ca 5 cm. Händer inte varje gång. Får manuellt dra ned spak till vindrutetorkare 5 ggr sedan hamnar dem rätt! Vad kan detta bero på? Tackar för info/lösning! Med vänlig hälsning //Ive | |
|
Hej hade samma problem på min 535d -05 dom börjar så sen stannade dom mitt på rutan Är till 99% torkar motorn som lägena börjar bli dåliga i Mvh |
|
|
Verkar dock vara en del som bytt motorn och ändå har kvar felet. Skulle vara trevligt om det endast var ett reläproblem. Länk |
|
|
Är fler på AP som haft samma problem och då har det varit motorn, läget sitter i den, och relät ger bara ström till motorn och får signal från läget i motorn och börjar det bli slitet så går den förbi sitt läge Mvh |
|
|
Hej grabbar, och tack! Motorn... Hmm en 2010... Vad kan en motor kontra relä kosta? |
|
|
Kolla nr på motorn på realoem och sök på detta på ebay. Mvh Jonas B. |
|
|
Hej,hade samma fel på min e61 -10,det är torkarreläet som måste bytas,fick det bytt på min på garantin när jag köpte bilen,och sen funkar torkana som vanligt igen. /Anders |
|
|
Tack Anders! Ett nytt relä kommer införskaffas! Någon som vet om det ska vara spänningslöst vid byte? //Mvh Ive |
|
|
Så... Vill tacka alla som tipsat..! Speciellt Anders! 150 kr kostade relät hos Autobahn Svedala, tog ca 20 att demontera, byta, montera tillbaka delarna. Fungerar klockrent numera. Hoppas det hjälper någon annan med denna tråd. Trevlig sommar grabbar. Mvh Ive |
|
|
Bra att det löste sig för dig,ha en bra sommar Ive. / mvh Anders |
|
|
Tack för att du återkopplade när du löst problemet. Då vet bl.a. Jag vad jag ska göra när det väl är dags. Ska nog köpa hem ett relä till hyllan "bra att ha" då jag ska ha min väldigt länge. Jättetack. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.