AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.375

Problem med Stereon - 525 e39 2003.

ro
20
robn
E46 318iT -02
E39 525iAM -04
Hallå! Införskaffade mig en e39 för ett tag sedan och har lite problem med stereon, Business stereon.

I dagsläget sitter det en business stereo i med en massa döda pixlar så man inte ser speciellt bra vilken station, och allt annat.

Säljaren skickade med en spritt ny business stereo att byta, kopplade in och den har inga döda pixlar, nu till problemet, den spelar och funkar som den ska när du startat bilen och kört kanske 30sekunder till 1 minut. Sedan dör ljudet, men displayen lyser. Så får man trycka av och trycka på den igen, så funkar den 30sekunder till 1 minut igen.. Medans den gamla stereon funkar och går utan problem.

Någon som känner igen detta och hur löser man det? Mvh
ro
20
robn
E46 318iT -02
E39 525iAM -04
Fortfarande problem, ingen som vet något?
Hn
174
Hn
F31 330iX -16
Byt bara MID och låt gamla radion sitta kvar? Finns iofs lite olika radio till E39, du kanske kan precisera dig vad det är du har?

Länk
ro
20
robn
E46 318iT -02
E39 525iAM -04
Hur gör man det?

Länk detta är stereon jag har och sitter i.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
långskott kanske men kan det vara så att du har en trasig alt. saknad säkring (ev 53 i skuffen)??
FAF
Hn
174
Hn
F31 330iX -16
Likadan radio som jag har. Dra ut volymratten, den sitter bara påstucken. Bakom den sitter en insex-skruv, skruva den ett kvarts varv. Ta ut och koppla bort MID. Jag trodde det var nödvändigt att ta bort MID innan radion togs ut men jag kanske minns fel.

ro
20
robn
E46 318iT -02
E39 525iAM -04
Tack för svaren, ska kika upp det och återkommer!
bm
60
bmwjohansson
BMW 330i Coupe -02
Det är inte stöldskyddet som spökar ...funkar ju så länge man stoppar in samma stereo igen ..men när man byter...vad händer då ..det finns ju inga koder att trycka in
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Firmwaren (fasta programvaran, om man nu får kalla den programvara ens :) i MID:en är inte kompartibel med stereon.

Då kan du få liknande problem. Försök att hitta en MID som har samma S/W nummer som din gamla så ska det lira.

Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Om du inte får rätt på den nya så finns möjligheten att laga pixelproblemet på den gamla. Finns en firma i Tyskland som heter pixelfix som säljer reperationskit. Det är en bandkabel som behöver bytas ut. Kostar någon hundralapp och sen behöver du sitta ostörd med en ängels tålamod under en eller två kvällar. Jag gjorde det på min bil för ett par år sedan och alla pixlar lever som de ska fortfarande efter den operationen.
bm
60
bmwjohansson
BMW 330i Coupe -02
off topic , men hur funkar stödskyddet i en BMW Business CD ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.