AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.336

Vad tycks om denna E92 M3 - 2008 hos Car Business Danderyd?

Tjena! äntligen så ska jag förverkliga min dröm genom att köpa min första M bil, blev direkt sugen på en M3 e92 och har tittat en hel del under en månads tid, kraven är väl en 08-> inte över 8500mil helst en manuell då jag föredrar det. Dock har jag inte hittat något som jag tycker är ett ''fynd'', vart och tittat på en men då hade motorn vart bytt vilket fick mig att tappa suget för den,
Var nyligen och tittade på den här men är lite tveksam på den pga lite krånglig historik samt mätarställningen, någon som vet något om just den här bilen skulle vara tacksam för alla svar samt om någon eventuellt har en till salu ;):

Länk
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Den är dyr, max 270tkr är den värd o så saknas helläder vilket jag tycker är ett måste på en M bil.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Minst 40' föt dyr. Du köper en med dkg för dom pengarna.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Precis, på tok för dyr, har sålts 5000 milare i vår för 270..
Precis vad jag också tyckte dock ville inte säljaren gå under 300tkr, antar väl att jag får vänta in den rätta för mig :/ känns lite svårt att göra det när det nu är sommar, hur som tack för alla svar och synpunkter :).
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Ännu värre så verkar den sakna M-drive som är ett måste i en M3 E9x

M-Drive hade bilen annars hade jag nog aldrig kollat på den :)
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Nej, tveksamt. På bilden saknas det EDC knappen mellan "Power" och "Dsc Off"
EDC = hur man vill ställa stötdämparna i bilen (3 olika läge dvs, Comfort, sport och supersport) och funktionen ingår i M-drive.

Se bild nedan, (som min har) och jämför med annonsbilden

Länk

Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Länk

Här ser du att det saknas EDC..... Jag hade skitit i bilen direkt!
Hmm på listan med utrustning osv stod det att den hade m-drive, även när jag sökte upp chassi nummret på BmwVin.com så stod det att m-drive fanns :s
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Okej! Men vad jag ser, så saknar den definitiv EDC. Vilket betyder att man bara kan välja i Comfort och Sport. Skillnaden mellan Comfort och Sport är inte så stor i mitt tycke, men det gör Supersport eller snarare Sport Plus som det heter i M-drive.
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
M-drive och EDC är inte två tillval som måste existera tillsammans. Du kan ha enbart M-drive och då kan du ställa styrning och gasrespons, den senare även i sport plus.

Sen stämmer det säkert att aktuell bil är för dyr. Känns lite mycket även om den varit svensksåld med 5000 mil.
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Den har inte heller PDC, trodde nästan det var standard.
Slashii, du har powerpost.
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
Rantzow har rätt. Man kan faktiskt vara utan EDC i M-drive, läste jag precis.

Nån som vet vad EDC är värt som tillval / utrustning ?
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Bilen i säg är lite dyr det håller jag med om, spec om det ej finns EDC samt helskinn, men bilen ser ju ut att vara i ett enastånde skick?? inte ett märke i fronten, inredning mm? iaf inte som man ser på bilderna.. sen även LCI bakljusen är värda en slant bara de och omkodning mm..

Sen finns det de som inte vill ha EDC och ser det som ett problem bara om man vill avancera lite extra med riktiga grejer till banåka tex..

och att säga att det såldes en 5k milare för 270 är nog inte riktigt sanning va? miltal verifierade, alla papper i sin ordning mm mm? känns som desperata säljare isf,

MVH M

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fronten lär vara omlackerad. Det är fysiskt omöjligt att köra 8000 mil utan ett enda märke i fronten. (Så länge du inte haft bilen folierad eller liknande)

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.