AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.868

Orkeslös 330d -06

Låg på 160 km/h i en längre sträcka igår och helt plötsligt va den helt kraftlös.
Stannade, stängde av och startade om men helt kraftlös upp till 3000varv då kom turbon men den drog inte som vanligt....

Väl hemma kom polarn och kopplade upp datorn som fick felkod på
motor elektroniskt gasspjäll
Vi lyckades släcka koden och provkörde och den gick bra i 500m sen helt kraftlös igen sen samma kod uppe igen..
Men tror ni detta beror på gasspjället?
Ka
23
Kallema
320d E91 - 07
Tja, Jag har samma problem med min 320d dock så får jag felkod på laddlufttyrck givare.

Snacka med en rutinerad kille på en firma här i norrköping, han trodde att spjällhuset läckte.

En felkod kan ju orsaka felkod på flera saker, men så kanske inte fallet är här?

Hoppas det löser sig (billigt) ;)
De är ju svårt med felkoder min första tanke va luftmängdmätaren.
Har du bytt nått på din 320 än? hör gärna av dig hur de går?
Ka
23
Kallema
320d E91 - 07
Det är knepigt ibland. Har inte bytt något än utan ska lämna iväg bilen imorgon för att provtrycka spjällhus och turbo och allt annat runt omkring det. Återkommer med information när jag vet något.

// martin
Ka
23
Kallema
320d E91 - 07
Hade den inlämnad idag, killen kunde inte hitta felet, utan sa "det är bara åka till bmw för en felsökning". På bmw har dom ett felsökningsämnen system som tydligen kostar 1,4 miljoner. Med ett vanligt auto com ser man bara 30% av alla parametrar som kan va fel. En sådan felsökning landar mellan 1400-3000kr beroende på hur svår hittat felet är....

Är sådär glad på min holk just nu...

Har du kommit någonstans med din bil?

Med vänlig hälsning,

Martin
fy va dyrt...Tog bort kontakten till luftmängdmätaren sen gick den bra. Men motorlampan började lysa efter en stunds körning med urkopplad luftmängdmätare!
Men den går bra så ska leta en begagnad nu tänkte jag...
Så du kan ju prova ta lös kontakten och provköra!?
Ka
23
Kallema
320d E91 - 07
Jag hitta en tråd och hörde om det, har redan köpt en bättre beg. Och ska prova med det idag.

// Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.