|
|
|
|---|---|
| Finns det någon "J Sandell"-motsvarighet i Skåne? Åker på semester och kommer inte hinna lägga lackskydd och även stenskottsfoliering som jag hade velat på nya bilen. Finns det någon i Skåne som gör detta bra? Jag tänker att Autoropa måste använda sig av någon bra, eller gör de det själva? | |
|
Någon egentlig motsvarighet vågar jag nog säga finns inte. Vonnes är väl de som kommer närmast. Länk Jag kan egentligen inte rekomendera något ditec center härnere. Autoeuropa har numera en egen recondavdelning som du kan höra med. Förrut skötte Vonnes deras recond i Arlöv. Numera finns bara Vonnes i Vellinge, så något har hänt där helt uppenbarligen. Länk |
|
| Tack, Vonne verkar lovande helt klart. Är det någon som har någon erfarenhet av Vonne sedan de avslutade arbetet med Autoropa? Dvs anläggningen i Vellinge? | |
|
Jag bor ca 200m från Vonne och kan varmt rekomendera dem (hälsa ifrån mig...). De gjorde ett bra jobb med både X3 och Porschen tycker jag. De är väligt serviceminded och samtidigt duktiga. Till X3 gjorde jag en lack+glasbehandling medans till Porschen gjorde jag både foliering samt lackbehandling. Något jag märkt med Porschen dock är att folien är väldigt känslig för repor. Syns framförallt på mörk lack som svart och går inte att polera bort. Då blir det till att byta folien vilket dock är billigare än att lackera om... Detta är dock något generellt med foliering och inget som är Vonnes "fel". |
|
|
Ah, ska kolla med Vonne då. Autoropa gör också rekond på "andra bilar" än enbart koncernens. Få se vad som har öppet i juli också... Tack för hjälpen, ska hälsa från dig! |
|
|
Återkoppling. Det blev autoropa som flick göra jobbet. Mest för att de använde sig av ett keramiskt lackskydd som jag varit nyfiken på. Jobbet utfördes perfekt och bilen såg bättre ut en ny (vilket kanske inte säger så mycket, BMWs egen "rekond" är inte mycket att hänga i julgranen för det mesta). Tips om man är kräsen alltså. |
|
| Har du bilder på folieringen ? :) | |
|
Nej, är det ngt speciellt du vill se? Det fanns två folier att välja på. Den ena lite tunnare som man viker runt berörd skärmdel (där det går). Vilket är snyggare, men problemet är att den inte riktigt stoppar stenskott utan egentligen är till för för att förhindra blästring. Dessutom så är den ömtålig för repor, och de repor som blir när man lägger på den går inte heller att få bort. Eftersom jag ska köra lite bana så ville körde jag på den tjockare folien (snarlik den på X5:an). Den läggs i ett stycke på alla stora paneler och skärms längst med kanten. Dvs man skarvar inte på den i flera delar. Jag gjorde hela fronten (framskärmarna, huv, front), del upp på bakskärmen (breddningen), trösklar, speglar, hjulhusen bakom bakhjulen och bakre kofångaren vid in / utlastning från bagaget. |
|
|
Dålig bild på kanten. Vet man inte om att folien sitter där så är den svårupptäckt. Länk |
|
|
Ja, Vonne är bra - en till som gärna rekommenderar Peter o gänget där! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Nä, det var mer för att se hur det såg ut. Funderade på samma sak, men med de priser jag fick, var det bättre att lacka om efter behov ;-) | |
|
Hade min bil på Vonnes igår, fick deras nya PAS behandling, Jävlar vilken djup och hets i lacken, samtidigt var en bil inne för återbehandling det pärlade sig på den fortfarande efter ett år.. Så kan varmt rekomendera Vonne i Vellinge! |
|
|
Jag gjorde Porschen hos Vonne i våras och de gjorde ett riktigt bra jobb. Håller med om att PAS är den bästa lackbehandlningen jag testat än så länge. Väntar fortfarande på att någon seriös aktör ska plocka upp Suntek eller Xpel på foliefronten. Det finns en svenska installatör av Xpel nu, men firman som utför arbetet ger mig inget jätteförtroende direkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.