|
|
|
|---|---|
|
har en 325ic -94...vid plattan imattan från noll så har bilen en tendens att mota lite, dvs bilen verkar gå i olika steg,först sular den på sedan motar den lite i två steg runt 2000rpm sedan runt 3000rpm efter det går den som en klocka till rödvarv...gasar jag lagom till 2500rpm och släpper gasen och sedan drar på går den perfekt... har öppet bmc luft med schnitzer system... snälla ni därute har ni något tips mvh R ;} | |
|
Kan vara olika fel! Behöver veta mer om symtomen! Tex - när började symtomen (varit hela tiden, börjat nyligen, börjat när du bytte avg.system/luftfilter - har det blivit värre och när - går den bättre på kvällen när det är kallare och fuktigare ute - suger luftfiltret luft från motorrummet eller "utifrån" - etc Ett fel kan vara att motorn får för litet bränsle och eventuellt att den får för varm luft (det senare borde den i och för sig kompensera för själv). Du kan ha haft symtomen hela tiden fast väldigt litet och när du bytte grejor vill den ha mer bränsle och då märks det tydligare! Sedan kan det vara allt det vanliga som tändstift, bränslefilter, tändspole/-spolar och mycket annat! Själv hade jag samma symtom som du beskriver på min M5 -95 samt att den småryckte vid jämt gaspådrag på vid vanliga hastigheter (tex 6:an vid 70-100). Rycken var väldigt små men inte desto mindre väldigt irriterande. Detta löste jag med att mappa om (heter det så?) motorstyrningen hos TS Motor i Åstorp i Skåne (UNICHIP! Se Länk ) Bilen blev mycket trevligare att köra! Rycken försvann nästan helt och hållet! Tveksamheterna vid accelerationen likaså samt att responsen främst vid delgas är betydligt bättre vid dom varvtal som jag oftast använder (1000-3000)! Per L |
|
|
Har du någon avskärmning på det öppna filtret ? Om det ska fungera riktigt med öppet filter, måste det finnas en avskärmningsplåt i motorrummet, så att inte motorn suger i sig varm luft. Annars går bilen KASS!! Jag hade samma fenomen (ojämn gång på motorn) på min 325`a när jag testade öppet filter. Men jag byggde aldrig ngn avskärmning, jag satte tillbaka original luftburk igen. /// Better Make Way \\\ |
|
bmw_turbo |
Om lambdasonden är trasig drar bilen ojämt. BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
|
tackar för alla tips grabbar,tror att det kan vara varm luft för att jag he ej avskärmat filtret & det har varit jä**** varmt den sista tiden, och vid närmare eftertanke så går nog bilan bättre på kväll och morgon... mvh R |
|
|
hmm...min bil går ojämt då den är kall och ljummen, tomgången svajjar också då jag släpper på gasen. Vad kan det vara? lambasonderna? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| Min går ojämt på tomgång och drar lustig upp till 3000 varv men det är när den är varm.. hmm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.