AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
397

Sportbil utan motorljud?(Offtopic, sorry)

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Någon skrev ett inlägg i en "diskus" på www.lu***storm.se och frågade om det fanns något intresse för eldrivna sportbilar.

Jag hävdade, "med glimten i ögat", att man då skulle behöva installera en kraftig dator/stereo som kunde spela upp motorljud, annars går lite av vitsen med en sportig bil förlorad.

till poängen med detta inlägg: Killen som börjat diskussionen skickar då följande till mig:

"Det finns redan en sportbil a’la elektricitet. Den ser ut ungefär som en ferrari och gör 0-60 mph på bara 4.1 sekunder!!!! Då kan ni tänka er själva hur däcken tjuter när man fräser iväg....
Länk

Kan någon här på fullt alvar hålla med killen om att denna bil ser ut som en Ferrari???? Ska man skratta eller gråta?

Detta har inte mycket med BMW att göra (förrutom att många BMW-förare uppskattar motorsång), men jag kände att jag var tvungen att dela med mig av denna smaklöshet.

Som någon så klokt sade: "I en riktig bil med en riktig motor behövs ingen stereo"

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Liknar Renault Spider, med ett gott motorljud skulle den nog bli en hit ;-)

/Kristian
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gud vad ful. Plus inget motorljud blää :)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Acey: hehe...precis vad jag hoppats på från din sida. Vad jag förstått så är ju du, liksom jag, intresserad av design. :-)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
nofx16: Roligt såg precis det i profilen :) Design före funktion ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.