|
|
|
|---|---|
|
Är lite småsugen på en F25 och halkade av en slump in på ett forum där det diskuterades om kvaltieten på denna (kontra tex 3:an/5:an) det var en hel del som hade synpunkter på det ena och tredje. Så ni som har haft eller har f25, hur är den upplevda kvaliteten samt har det varit mindre eller större problem med den? | |
|
Har en X3 20D som är lite över året gammal och gått 2500 problemfria mil, inget har krånglat och den är skrammel och gnisselfri, det enda som gått sönder är ett dimljus som spruckit, stenskott eller dåligt glas ??? Byggkvalitén kanske inte når upp till 3 serien men det är inget jag tänker på längre, precis när jag köpt bilen var det vissa saker som kändes lite "billiga" Totalt sett är jag mycket nöjd med bilen så jag kan rekommendera den |
|
|
Jag hade en 2011 (tillverkad sept 2011, så nästan en -12:a) och jag hade följande strul: Knarrande panoramalucka (garanti) Sidoemblem som ärrade "xDrive" (garanti) Automatlåda som tvekade med att lägga i 8:an, växlade ryckigt ibland. Hade den inne på ett antal koll men BMW lyckades aldrig få den att lira lika bra som i 320d eller 520d tex. Elfönsterhissar som fastnade. Bytte motorerna 2ggr på garantin. Fortsatte att fastna... Vibrationer vid inbromsning. BMW vägrade att byta på garantin då den bara täcker upp till 4000 mil för bromsar. Min hade rullat 4200mil vid tillfället. Tackarrrr.... Lastlucka bak i skuffen som gick sönder. Varningslampor som tändes under färd. Många av dessa saker kom efter ca 1,5-2 år med bilen och var en av anledningarna till varför jag sålde min strax innan garantin gick ut. Annars var det en trevlig bil men jag skulle nog satsa på en 2013 eller senare då kvaliteten verkar ha blivit bättre. |
|
| Har en X3 20d -12 som rullat ca 8000 mil utan något fel. Vad gäller upplevd kvalitet så tycker jag att känslan vid stängning av dörrar och bagageluckan drar ner intrycket en aning på grund av det låter billigt / skramlar. Upplever det som att bilen ligger ungefär på samma nivå som F30/31, medan F10/11 ligger aningen bättre till när det gäller kvalitetskänsla utan att därmed per automatik vara en mer problemfri bil. | |
|
Jag kör F31 idag men har som plan att byta till en ny X3 efter sommaren. Är den någon som har en uppfattning om skillnaden i ljudnivå mellan dessa modeller? Hörde någonstans att X3 kan uppfattas som bullrigare. Frågan är ju hur det är på facelift då. Hade F10 innan F31 och det är ju en helt annan division... BMWCS #8925 |
|
|
Finns säker många bilar som har bättre ljudisolering än X3, men personligen tycker jag endast det är vid lägre hastighet som det låter lite för mycket och då är det motorljudet från dieselfyran som stör. Nya dieselfyran (B47) ska enligt uppgift låta mindre. Hade varit kul att höra från någon som provkört en 20d -15 (faceliften), är det tydlig skillnad mot föregående motorgeneration vad gäller ljudnivån? |
|
| Ungefär samma ljudnivå jämfört med F31 - fördelen med X3 är att kupén är rejält mycket större. I alla fall känns den mycket rymligare. Sen är det aldrig fel att sitta högt. | |
| Jag har en X3 3.0D LCI och jag tycker att den är mycket tyst (har 18" däck). Var faktiskt ganska orolig eftersom jag tyckte att den "gamla" X3 bullrade mer än min XC60 när jag provkörde. Både jag och min fru tycker att X3 LCI är tystare än XC60 vilket är ett bra betyg enligt oss. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.