AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.298

Någon med erfarenhet av Ta-technix framvagnsdelar till E39?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Min framvagn i min e39 523 börjar vara lite glapp( "klonkljud" i tvära gropar/gupp + viss vibration i ratt vid en del hastigheter).

Funderar på att byta ut alla stag/bärarmar etc i framvagnen och såg en sats från mrTuning och då Ta-technix som märke för 1895kr (med 4 bärarmar +2st pendelstag och 2st styrstag).

Har någon här erfarenheter av denna sats?

Mvh Janne
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...blev lite tveksam till "det billigaste", så jag beställde från Clausautoparts istället.
Skiljer iofs inte några massor av stålar mellan dessa satser, men det fanns iaf lite positiva kommentarer ang. Clausautoparts.

Att handla från BMW är såklart ett "säkrare alternativ" kan man tycka, men priset för en hel sats där blir lite väl overkill för "pärlan".

Mvh Janne.

Visa användare
4.003
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag har köpt komplett kitt hos Claus förra året till min 525 och det har funkat fint hittills bilen känns tajt och fin.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok, bra att få lite positiv feedback på valet man gjort :)

Tack för input!
Bytte du alla 8 delar som ingår i satsen direkt eller ?

Mvh Janne.

Den som tror att det skiljer mellan "ClausAutoParts" kitet o de billigare/billigaste E-bay kit:en bör tänka om...Köpte typ det billigaste (på ebay.de) i framvagnsväg till min bruksis (Passat). Exempel styrled 5€, komplett länkarm 35€ osv. Än idag efter 3 års brukande o dryga 8000 mil så är allt "tight o fint", senaste besiktningen var för 1000 mil sedan, utan anmärkningar...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok , bra att det kanske är godtagbar "kvalla" på de flesta satser...grejen är ju den att man ändå någonstans i magtrakten kan känna att man inte riktigt känner sig trygg med det billigaste..

Svårt att veta vad man köper trots allt..
Grejorna i framvagnen i min 523 är trots allt ALDRIG bytt sedan den rullade ut från bandet i Tyskland.

Men nu har jag som sagt köpt från clausautoparts och jag får väl se om jag hittar någon Meyle/BMW märkning på prylarna eller om det bara är den Kinesiska flaggan som grinar mig i ansiktet ;)

Mvh Janne
Visa användare
4.003
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Japp alla 8 delar samt en framvagns inställning på de så de blev fint fint
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok, tack för svaret!

Mvh Janne.
pa
54
paha
E39 523i -98
Kan inte låta bli att kommentera:) Janne du är spot on max magkänsla för så vettig peng som möjligt till våra gamla pärlor.
Det här med reservdelar är en djungel för oss konsumenter. Handlade exempelvis nyligen ett termostathus hos bildelar 24. Ja jo...dom hade Febi och ett fabrikat till som var lite dyrare. Köpte den dyrare kändes bra det är säkert bättre plast i den tänkte jag. Hur som helst sprättade förpackningen och vad stod det på plastbiten instämplat om inte... ja just det Febi(Obs ingen kritik mot febi delar).

mvh/Patrik
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo...fick grejorna idag och märket är genomgående "topran", har faktiskt inte hört talas om det märket så speciellt mycket förut, får väl hoppas att prylarna är bra iaf.
SER då ok ut.

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.