AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.059

Z4 Powerflex bussningar

Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Var på Bilprovningen med Z4 an idag, gick igenom blankt men fick rekommendationen att så småningom byta bussningar fram. Fundera byta till Powerflex, men besiktningskillen mena att me Power blir bilen mera spårkänslig.stämmer detta? Nån som kör med Power?
Har M-chassi, 18 " Continental, självklart Non RFT ! , bilen är som ett strykjärn :) men ännu mera strykjärn tackar jag inte nej till :) men "lite" komfort vill jag iaf ha kvar..:) byter man bak åxå om man byter fram?

Kostnad för Powerflex about??

Tacksam för all slags input :D
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Bi xenon , DCC.

Ski-doo MXZ X RS 2007

Ingen här som kör med Powerflex ??
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Bi xenon , DCC.

Ski-doo MXZ X RS 2007

Ingen här som kör med Powerflex ??
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej,

jag tror jag förstår din tanke om något ännu råare men avrådes av egen erfarenhet. Powerflexen är så styv att den förkortar livslängden på övriga gummidetaljer och bussningar fler gånger om! Har bytt till kompletta powerflex på två bilar jag haft(alla typer av powerflexbussningar som fanns tillgängliga för den typen av bilen vid tillfället).

Renovera hela framvagnen på en gång och använd helst originaldelar. Det du kan göra om du vill modifiera väghållning är: fjäderbensstag, nya kvalitetsdämpare( stddämpare är sopslut på 10k mil / 10 år), coiloversats samt kanske det främsta men väldigt svårbegripliga hjälpmedlet förarkurs:)

Efter att ha gått 2 förarkurser så kan jag säga att den absoluta majoriteten inklusive migsjälv vet egentligen inte hur man bäst sitter i stolen, håller i ratten samt förbereder bromsning bäst i samband med aktiv körning. Gasa är enkelt, speciellt om man har mer hk än VW Golfen bredvid men att hantera dom, det är ett livslångt lärande.

Blev lite OT men hoppas kunna inspirera dig i bilnörderiet.

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.