|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis köpt en 330ci-2001 där sidospeglarna inte går att justera med joysticken på dörren. Däremot vänder vänster spegel fint ner sig när man lägger i backen så elmotorn fungerar fint. Har kollat säkringen och den är hel. Kan det bara vara joysticken som är trasig eller kan det vara nått annat? Med vänlig hälsning// Fredde | |
|
Det låter som om joysticken är trasig tycker jag. Men sen är det väl HÖGER spegel som viker ner sig då man lägger i backen (och om vredet för att justera vänster/höger är i rätt läge)- även om jag tyvärr inte har den funktionen på min E46a. Det hänger ihopa med någon annan funktion som jag inte har - tyvärr men jag kan justera mina speglar med min joystick. Börja med att kolla att kablarna till joysticken sitter fast som de ska - borde gå att se hyfsat enkelt om man lossar dörrsidan. Köp en joystick på skroten om de är för dyra att köpa på chans hos BMW. Lycka till! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Tack för svar. Menar att höger viker ner sig såklart :-) Skrev fel... Har lossat på joysticken och den ser ok ut, även kablarna. Ska prova att köra lite elektronikspray på det imorgon bara för att chansa. Annars blir det nog en ny joystick. // F |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.