|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en calypsoröd 525 -91 och är alldeles hämningslöst nöjd! En helt fantastisk bil! Jag vill givetvis behålla bilen i dess fina skick och tänkte lämna in bilen på stundande 12000-milaservice. Inspection 2 med tillägg. Ringde BMW Solna som ville ha 6000 spänn för den, och därmed till saken. endast det bästa är gott nog, och om det innebär att lämna in den hos BMW så gör jag det. Frågan är då om det verkligen är det bästa? På ett sådant ställe förekommer ingen som helst personlig relation mellan bilägare och servicekille. Jag kan inte heller kontrollera att allt som ska göras verkligen görs/görs ordentligt, Mekanikern kanske har en dålig dag och slarvar med just min bil (även om han normalt gör ett kanonjobb). Funderade lite på det och fick ett tips om en firma i Bagarmossen, GW Engineering heter den. Enl. uppgift en BMW-kunnig kille som servar och mekar med många bumsar. Ringde upp honom, han gav ett seriöst intryck och dessutom tar han 3500:- för motsv. inspection 2. Finns det någon här som har erfarenhet av firman? Och vad är era åsikter/erfarenheter av "personliga" verkstäder vs. BMW? Gör BMW något som inte småverkstaden gör, som motiverar nästan dubbla priset? Kanske lite mycket frågor på en gång, men det gäller min bumses liv :-)!!!!! let the Best Machine Win! | |
|
Jag alternerar mellan Solna och Bil&Motorteknik i Huddinge. Båda är kompetenta på sina sätt. Prisbilden är något gynnsammare hos Bil&Motorteknik. Åk förbi de ställen du tänkt serva på, prata lite med kundmottagaren och kolla hur det känns. Solna har ju fördelen att de har storleken medans Bil&Motor har den lilla verkstadens charm. Som sagt jag är petig och använder båda flera gånger om året. Solna tel 7353900 Bil&Motorteknik 7110687. Mvh Asken |
|
| Jag kan varmt rekommendera dig att vända dig till en "icke auktoriserad" verkstad för insp.2;an . Jag fick en offert på 8250kr för en insp2 hos en aukt. verkstad medans jag betalade 4000 hos en icke aukt. verkstad som använde samma olja, tändstift och servicechema som den aukt. Bilen går som en klocka och jag är mycket nöjd..... Enda gången du behöver en aukt. verkstad är om du har garanti på bilen....men det lär inte du ha.... Lycka till.. Mvh Calle | |
|
Tack för svar! Det lutar väl åt den lilla billiga verkstaden, har svårt att tro att det blir sämre resultat, speciellt om man skapar en personlig relation med servicekillen. Återkommer med resultatet! let the Best Machine Win! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.