|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag tänkte kolla om det finns kvar någon kunskap om dessa antikviteter på forumet. Jag har läst i princip alla trådar i ämnet men har inte lyckats lösa problemet. Till saken hör att jag för 4 år sen använt telefonen i min E34 540 utan problem med ett Comviq kontantkort. Sen låstes det kortet eftersom jag missade att fylla på saldot på det. Nu tänkte jag försöka få igång telefonen igen och köpte då ett nytt kontantkort från Comviq. När jag startar med det kortet säger den "välj operatör" vilket går att göra manuellt (Comviq finns dock inte som alternativ) och därefter ringa med telefonen. Den indikerar dock att man inte ringer med kortets operatör. Så fort man stänger av bilen eller telefonen så tappar den opertörsinformationen om man måste välja om operatör för att kunna ringa. Eftersom de två operatörerna som gick att välja var Telia och "SE-24" så testade jag även med ett kontantkort från Telia. När jag kör igång telefonen med Teliakortet i så stänger den av sig direkt efter att ha startat. Displayen lyser ca 1-2 sekunder sen blir den svart. Jag har endast plats för SIM-kort i telefonenheten i bagaget. Är det någon som lyckats koka ner all information kring BMW:s gamla telefoner i kombination med nyare SIM-kort som kan vägleda mig i detta? Mvh Johan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.