|
|
|
|---|---|
|
Hej har köpt 2 stycken 245/45 18 däck till min E60 530i . Tänkte kolla om jag kan blanda rft däcken med vanliga och om jag kan köra 245/40 fram Utan att det blir några konstigheter ? Tänkte köpa 2 vanliga däck fram inte rft ? Borde ju inte vara stor skillnad mellan orginal 245/40 och dessa Jag köpt nu 245/45 conti däck ? Eller ska jag köra 245/45 hela vägen runt om ? Tacksam för alla svar och funderingar. | |
|
Blanda inte RFT med vanliga däck! En BMW är känslig i chassit och kan få nervös och dålig väghållning redan om man blandar olika fabrikat av däck mellan fram- och bakaxeln. Både BMW själva och alla däcktillverkare säger att man inte får blanda RFT och vanliga däck på bilen. Dessutom är det troligen i gråzonen till vad som är tillåtet - då man inte får blanda olika "typer av däck" även om lagen då syftar på radial/diagonal samt dubbade och odubbade däck - dock fanns ju inte RFT-däck när lagen skrevs... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Hade blandat på min Z4 ett tag. Blev slingrig. Nu bytt till icke RFT, blev kanonbra. | |
|
Jag körde blandat på min E61 530i ett tag utan problem. Bilen spårade redan före jag bytte ut bakdäcken (rft) och inte blev det bättre (eller sämre för den delen) av att jag satte på vanliga däck bak. Spårkänsligheten försvann först när jag tog bort rft även fram. Mitt råd är dock att köpa 4 nya vanliga däck runtom. Det skiljer bara 3,7% i rullomkrets på 45 och 40-profil så det borde funka... mvh lloydan |
|
|
Kan jag köra ex 245/40 fram eller 235/40 Runflat Och köra 245/45 bak ? Har redan köpt 2 Continental Runflat 245/45 bak till bilen :/ BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.